اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامی داشت شهدای آموزش و پرورش آبادان

پرواز ملکوتی شما بهانه شکفتن ماست

خبرگزاری فارس: چه سبک بال خود را به عرش کبریایی رساندید تا بهانه‌ای باشد برای شکفتن دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی در دوران هجمه‌های استکباری تا استوار راهتان را ادامه دهند.

پرواز ملکوتی شما بهانه شکفتن ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در چنین روزی کارمندان و آموزگاران آبادانی در نخستین برگ زرین از مدال افتخار آمیز شهدای حماسه هشت سال دفاع مقدس در ساختمان اداره آموزش‌و پرورش آبادان در تکاپوی آغاز سال تحصیلی 59 بودند.

با قدم‌های استوار و دل‌های پر مهر برای آغازی دیگر در سال نخست پیروزی بر رژیم ستم شاهی برنامه‌ریزی می‌کردند صمد صالحی رئیس وقت آموزش‌و پرورش آبادان برای آینده روشن دانش‌آموزانش ورقه‌های خود را پاک نویس می‌کرد.

شاید نمی‌دانست تا اندک زمانی بعد از گذشت بامدادی افتخار آمیز یاد و نامش با سربلندی در دل‌ها و کتاب‌های تاریخی ملت و دانش‌آموزانی به یادگار می‌ماند که هیچ زمانی غبار روزهای پر تلاطم تاریخی آن را پاک نخواهد کرد.

استقامت و پایداری در دل مردان و زنانی از خطه خوزستان حکاکی شده که هیچ ابر مرد تاریخی تاکنون نتوانسته است چنین یادگاری را برای نسل‌های بعد از خود به جای بگذارد.

دقایقی از ساعات کاری صبح دوم مهر سال 59 نگذشته بود که صدای جنگنده‌های وحشیانه نیروهای عراق بعثی در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح بر آسمان نیلگون آبادان طنین انداز شد و دقایقی بعد از عبور جنگنده‌های خونخوار عراقی 20 تن از بهترین یادگاران انقلاب ایران در شقایق‌های قرمز رنگ خون خود غلطیدند و آواز شهادت را عاشقانه سر دادند.

* یادبود شهدای 2 مهر آموزش‌ و پرورش آبادان گلباران شد

و امروز به یاد جمعی که اکنون در کنار ما نیستند محل شهادتشان واقع در مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) بوارده شمالی شهرستان آبادان گلباران شد.

تصاویر و نام 20 تن از شهدای آموزش‌ و پرورش آبادان بر جای جای مدرسه راهنمایی دخترانه خدیجه کبری (س) نقش بسته و اسوه‌هایی که با ایثار و شهادت خود، تعلیم و تربیت را به نسل امروز از معلمان و دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

کسانی که با دلیری، ایمان و آرمانی مقدس سرنوشت روزهای نخست جنگ را رقم زدند و نماد نسلی پاک، صادق و حماسه آفرین در میان آتش و خون جنگ تحمیلی شدند.

و اکنون هرساله یادشان در آبادان گرامی داشته می‌شود و امروز امام جمعه شهرستان، فرماندار، رئیس آموزش‌ و پرورش آبادان و جمعی از مسئولان محلی با حضور در ساختمانی دگرگون شده در محلی که گذر زمان یاد ابر مردانش را از دیوارهای جدید آجری آن پاک نکرده یادبود شهدایش را با گل‌های رنگارنگ گلباران کردند.

* تمبر یادبود شهدای آموزش‌ و پرورش آبادان چاپ شد

تمبر یادبود شهدای نسل جاویدان سال 59 آبادان با نماد چفیه، دفاع مقدس و پرچم جمهوری اسلامی ایران و با عبارت شهدای بمباران آموزش‌‌ و پرورش آبادان چاپ و ثبت تاریخ دفاع مقدس مردمی شد که همچنان با مقاومت خود استکبار را به زانو درآورده‌اند.

* وامروز.....

و امروز....شاید نیاز به برنامه‌‌های گسترده و در سطح ملی برای شناخت قهرمانی‌های مردم آبادان و شهدایی چون صمد صالحی بیشتر احساس شود،

و امروز....شاید حضور چشمگیر سران حکومت برای دلگرمی مردم این دیار در پاسداشت یاد شهدایشان از الزامات هفته‌ای باشد که به نام دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

و امروز...شاید صدای طبل قهرمانی‌های مردم آبادان در جنگ تحمیلی و خون‌های ریخته شده‌ای که تنها نام شهدای گمنام بر آن مانده باید بیشتر و بیشتر شنیده شود تا یادمان باشد بدون وضو وارد خاک این تکه از زمین خدا نشویم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول