اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه موسیقی بیداد:

ایده‌های ارزشمند در موسیقی مقاومت جاری است

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه موسیقی بیداد گفت: موسیقی مقاومت پیام‌ها‌یی برای مردم دنیا دارد و ایده‌های ارزشمندی در آن جاری است.

ایده‌های ارزشمند در موسیقی مقاومت جاری است

مسعود معزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم رسالت موسیقی مقاومت را به گوش دنیا برسانیم باید مسئولان از هنرمندان عرصه موسیقی حمایت کنند.

معزی تصریح کرد: موسیقی مقاومت بیان‌کننده ارزش‌هایی است که جوانان این وطن به خاطر آن جان خود را فدا کردند و هنرمندان نیز با زبان موسیقی می‌خواهند از ارزش رزمندگان در نزد ملت ایران بگویند.

وی موسیقی را امید و شور به زندگی دانست و گفت: زبان موسیقی زبانی رسا است که می‌تواند ارزش‌های رزمندگان که به خاطر آن جنگیدند را به بهترین نحو بیان کند.

سرپرست گروه موسیقی بیداد با بیان اینکه تا رسیدن به جایگاه موسیقی مقاومت  فاصله بسیار است، خاطرنشان کرد: بیان عقیده و ارزش در موسیقی مقاومت نیاز به مدیریت صحیح دارد و این امر فقط با حمایت مسئولان میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم شناخت جوانان باعث گرایش آنان به موسیقی غیر‌ایرانی و مبتذل است، افزود: جوان ما هنوز تار و سه تار را نمی‌شناسد اما دم از موسیقی‌هایی می‌زند که سنخیتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد.

این جوان موزیسین کامیارانی گفت: هر نوع موسیقی محترم و ارزشمند است اما ما به عنوان یک فرد ایرانی اول خودمان و آنچه مربوط به فرهنگ و ملیت و وطن را بشناسیم و بعد به سراغ انتخاب چنین موسیقی‌هایی برویم که از هر نوع اخلاق و معنا خالی است.

وی تصریح کرد: موسیقی سنتی ایرانی آن‌قدر غنی است که اگر به درستی به جوانان شناسانده شود، هیچگاه به سراغ موسیقی‌های بیگانه نخواهند رفت.

معزی وضعیت فعلی موسیقی ایران و گرایش جوانان به موسیقی‌های خالی از هر نوع معنا را درد تمام بزرگان موسیقی ایران دانست و گفت: تمام این مشکلات از این‌ است که هنوز تعریف درستی از موسیقی اصیل ایرانی به مردم ارائه نشده است.

وی اظهار کرد: موسیقی‌های مبتذل موسیقی نا‌امیدکننده و خالی از هر نوع اخلاق است که باعث تخریب روح والای  انسانی است.

این جوان کرمانشاهی خاطرنشان کرد: موسیقی یک علم است که باید تحصیل شود و حتی گوش کردن به آن نیز باید با علم باشد تا فرد دچار انحراف نشود چراکه کاری که پشتوانه علمی ندارد مقبول نمی‌افتد و به زودی از اذهان پاک می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی بیداد کرمانشاه علت ماندگاری آثاری چون الهه‌ناز و... را پشتوانه علمی آن آثار عنوان کرد و گفت: علت مهجوریت موسیقی سنتی و اصیل ایرانی عدم شناخت مردم، آموزش و تبلیغات درست رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه موسیقی ملی و مقامی ایران جایگاه بالایی در مطرح شدن دارد، گفت: موسیقی مقامی بهترین مرجع برای جوانانی است که تب و تاب موسیقی را در سر می‌پرورانند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول