اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه موسیقی خیام:

ارزش‌های حماسه شهدا در موسیقی مقاومت متبلور است

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه موسیقی خیام گفت: ارزش‌های حماسه شهدا در موسیقی مقاومت متبلور شده است.

ارزش‌های حماسه شهدا در موسیقی مقاومت متبلور است

سامان یزدانی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در حاشیه چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت اظهار کرد: ارزش‌های اصلی که شهدا به خاطر آن در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند در موسیقی مقاومت جاری و ساری است‌.

یزدانی‌پور با بیان اینکه بین حرف تا عمل خیلی فاصله وجود دارد، تصریح کرد: شهدا با جان خود جانبازی کردند که ما بمانیم لذا ارزش شهدا آنقدر بالاست که هر کدام از ما به اندازه تمام عمر برای آنها و به عشق آنها موسیقی بسازیم.

این هنرمند موسیقی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه جوانان این وطن مدیون خون شهدا هستند، خاطرنشان کرد: به خاطر رقابت در این جشنواره شرکت نکردم بلکه در راستای بیان عقاید‌م بدون وابستگی به هر حزب، گروهی و به خاطر وطنم‌، خاک پاک ایران در چهارمین جشنواره موسیقی ملی مقاومت حضور یافتم.

وی با اشاره به برخی مشکلات موسیقی در ایران افزود: فرهنگ‌سازی ما در زمینه موسیقی ضعیف است و در راستای شناساندن موسیقی اصیل ایرانی به جوانان ضعیف عمل شده است و این موضوع باعث شده بسیاری از جوانان ما به طرف موسیقی‌های مبتذل زیرزمینی کشیده شوند.

یزدان‌پور تصریح کرد: وقتی موسیقی پاپ وارد ایران شد، موسیقی اصیل سنتی ایرانی متشنج شد چون نتوانستیم خلأ زمانی پیش آمده را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: موسیقی‌های پاپ خوبی در کشور ساخته می‌شود که جوانان را به طرف خود جذب کند اما نیاز به فرهنگ‌سازی اساسی دارد.

سرپرست گروه موسیقی خیام از کرمانشاه گفت: یک موسیقی خوب باید با فکر مردم جلو برود و باید ریتم و تنظیم را براساس برهه زمان تنظیم کرد.

وی در پایان از مسئولان خواست با حمایت و توجه بیشتر به موسیقی باعث پیشرفت روزافزون این هنر اصیل ایرانی شوند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول