اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگترین نوازنده تار ایران:

موسیقی مازندرانی به طالب جدید نیاز دارد/ لزوم برخورد خلاقانه با موسیقی مازندران

خبرگزاری فارس: بزرگترین نوازنده تار ایران گفت: موسیقی مازندران به طالب آملی دیگر نیاز دارد و باید با این موسیقی خلاقانه‌تر برخورد شود.

موسیقی مازندرانی به طالب جدید نیاز دارد/ لزوم برخورد خلاقانه با موسیقی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا لطفی بزرگترین نوازنده تار و سه تار ایرانی از اوایل هفته جاری برای نخستین بار در مازندران به اجرای برنامه پرداخت.

این استاد موسیقی سنتی ایرانی از 29 تا 31 شهریور نیز در آمل به اجرای برنامه می‌پردازد.

لطفی عصر امروز در جمع هنرجویان موسسه موسیقی چاووش که برگزارکننده برنامه‌های این استاد در آمل به شمار می‌رود با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که برای نخستین بار در مازندران اجرای برنامه می‌کنم، گفت: از کودکی‌هایم در مازندران که با گلستان امروز یکی بود خاطرات زیادی دارم.

وی با بیان اینکه همواره با فرهنگ مازندران ارتباط نزدیکی داشتم، تصریح کرد: زمان زیادی بود که دوست داشتم در مازندران اجرای برنامه داشته باشم.

این هنرمند بزرگ کشور با اعلام اینکه افراد زیادی از مازندران برای آموزش هنر موسیقی به مکتب‌خانه ما می‌آیند، بیان داشت: مازندرانی‌ها در موسیقی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمل نیز یکی از شهرهای موفق مازندران در زمینه موسیقی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته است، افزود: افراد بومی که در این شهر زندگی می‌کنند و تحصیلات موسیقی نیز دارند کمک‌های زیادی به آموزش موسیقی در این شهر کرده‌اند.

لطفی با تاکید بر اینکه باید بر روی موسیقی مازندرانی بیشتر کار شود، گفت: استعدادهای موسیقی کشور و جوانان فعال در این زمینه وجود دارند که باید به دنبال پیشرفت این موسیقی باشند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی موسیقی مازندران همزمان با موسیقی لری نخستین موسیقی‌هایی بودند که به جامعه عرضه شدند، بیان داشت: آن زمان موسیقی مازندرانی پیشرفت زیادی داشت اما امروز کمی افت کرده است و باید با آن خلاقانه‌تر برخورد شود.

این نوازنده تار و سه تار با اشاره به اینکه باید در عین حفظ اصالت آثاری با شیوه‌های همان شعر مازندرانی در موسیقی به کار گرفته شود، افزود: در موسیقی مازندران می‌شود با حفظ اصالت طالب آملی دیگر به وجود آورد.

به گزارش فارس، پس از سخنان لطفی هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی ایرانی سوالات خود را با استاد لطفی مطرح کردند.

انتهای‌پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول