اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

جنگ تحمیلی نشان داد قدرت نظام در پس نفس کشیدن 75 میلیون نفر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: جنگ تحمیلی این باور را به مسئولان داد که قدرت این نظام در پس نفس کشیدن 75 میلیون نفر است.

جنگ تحمیلی نشان داد قدرت نظام در پس نفس کشیدن 75 میلیون نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ماه ذی‌القعده ماه امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان روزها و مناسبت‌های ماه ذی‌القعده گفت: ابتدای این ماه با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) همراه است و در ادامه یازدهم ماه سالروز ولادت امام رضا(ع) است همچنین بیست و سوم این ماه مصادف با روز زیارت امام رضا(ع) است.

توجه ویژه به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس گفت: امسال شاهد تقارن هفته دفاع مقدس با دهه کرامت هستیم که این امر نشان از یک واقعیت طبیعی دارد تا با این تقارن، دو چهره برجسته این دهه که یکی از آنان حضرت فاطمه معصوم(س) است و دیگری احمدابن موسی برادر بزرگوار امام رضا(ع) بیش‌از گذشته به عنوان دو چهره ولایت‌پذیر در دفاع از ولایت مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: وجود مبارک این دو شخصیت برجسته بدین سبب از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در این دهه و نیز همزمانی آن با هفته دفاع مقدس برخوردار است که این دو بزرگوار الگوی دفاع و شخصیت آنان دفاع از حریم ولایت بودند.

وی در ادامه حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان سومین بانو از اهل بیت که در دفاع از ولایت به پاخاست، مطرح کرد و افزود: این بانوی بزرگوار پس از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارند.

خطیب جمعه مشهد در ادامه به فیلم موهن در اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اکنون تهاجم جهان استکبار به پیامبر و اسلام به اوج خود رسیده است و در این ارتباط نیز از بعثت تاکنون مسلمانان این‌گونه دست جمعی در صدد دفاع از پیامبر خویش نبوده‌اند.

وی افزود: اینکه اکنون دهه کرامت با هفته دفاع مقدس تقارن دارد یک بیانیه از جانب حضرت امام رضا(ع) است که دفاع از اسلام بیش از گذشته ضرورت دارد و در این راستا آمادگی برای دفاع از اسلام بر همگان واجب است چرا که سرحلقه عالم هستی حضرت محمد (ص) را دشمن اکنون هدف قرار داده است.

امام جمعه مشهد در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در همه کشورها دوران جنگی را که داشته باشند برای یادآوری گرامی می‌دارند.

علم‌الهدی افزود: اما در رابطه با هفته دفاع مقدس باید گفت که جدا از همه رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و جانبازی‌های رزمندگان اسلام ما این هفته را برای یادآوری گرامی نمی‌داریم بلکه بزرگداشت این هفته تجدید از آموزه‌های 8 سال دفاع مقدس است.

وی در بیان آموزه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: در دفاع مقدس ما دو نکته حائز اهمیت بود یکی اینکه ایثارگران و رزمندگان ما در جبهه‌های جنگ نشان دادند که با اسلحه وارد میدان نشدند بلکه با جسم و جان خویش وارد میدان برای جانبازی و دفاع از کیان ملت شده‌اند.

وی در بیان نکته دوم جنگ تحمیلی اظهار کرد:جنگ تحمیلی این باور را به مسئولان داد که قدرت این نظام در پس نفس کشیدن 75 میلیون نفر است.

سنگرها صحنه خواستگاری در فیلم‌های دفاع مقدس شده است

وی در ادامه به فیلم‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در فیلم‌هایی که برای هفته دفاع مقدس ساخته شده است می‌بینم که سنگر به صحنه‌ای برای خواستگاری تبدیل شده است و اکنون این سوال باقی است که سنگرهای جنگ ما که محلی برای عبادت و پایگاه رزمندگان و سلوک شبانه آنان بود چرا به محلی برای خواستگاری در یک فیلم تبدیل شده است.

وی در ادامه خطاب به هنرمندان گفت: چگونه می‌پذیرید که در مقابل ذهن نسلی که هرگز جنگ را ندیده است این صحنه‌ها را به عنوان مصداق‌هایی از جبهه‌های جنگ نمایش دهید.

وی افزود: قبول داریم که هنرمندان ما انقلابی هستند و تدین دارند و در این ارتباط نیز هیچ‌گونه قصد سوئی ندارند اما در این رابطه باید مشورتی هم صورت پذیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برای فیلم‌ها معمولا سازندگان پیام‌هایی را در نظر می‌گیرند، ادامه داد: محور سریال‌ها طنز است و در این مسائل معنوی به حاشیه رانده شده است.

فیلم کلاه پهلوی از مضرترین فیلم‌هاست

در ادامه علم‌الهدی گفت: فیلم کلاه پهلوی که قرار بود نمایش دوران رضاخان باشد، از مضرترین فیلم‌هاست زیرا در این فیلم بی‌اخلاقی‌های جاسوسان انگلیسی نمایش داده می‌شود حال آنکه این امر خود سبب توسعه ناهنجاری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به فیلم حضرت یوسف گفت: در این فیلم روابط زن و مرد به شکل هنرمندانه نمایش داده شد و اگر هنرمندان ما می‌توانند این‌گونه روابط زن و مرد را نمایش دهند پس می‌شود در سایر موارد نیز این امر لحاظ شود.

امام جمعه مشهد گفت: این روزهای نمی‌دانیم از اهانت دشمن به رسول الله(ص) بنالیم یا از مسئولان فرهنگی کشور در رابطه با نمایش فیلم‌های هفته دفاع مقدس بنالیم و اینکه چرا مسئولان هنری در پرداختن به روان‌شناسی دینی در فیلم‌ها بی‌توجه هستند. 

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول