اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

راه غیرت و ایستادگی را در جنگ آموختیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: در سایه جنگ راه غیرت و پیشرفت و خودباوری را به دست آوردیم و با فرهنگ جبهه و جنگ می‌توانیم فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس را به دیگر کشورها منتقل کنیم.

راه غیرت و ایستادگی را در جنگ آموختیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دنا ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و دوری از گناه عنوان کرد: مواظبت بر نمازهای پنجگانه یکی از راه‌های جلوگیری از ورود شیطان است.

امام جمعه دنا افزود: شیطان از مؤمنی که از نمازهایش مواظبت می‌کند بیشتر می‌ترسد و مسلمان هر چه نمازش را به تأخیر بیندازد شیطان بیشتر بر او مسلط می‌شود و بر او حکم می‌کند که یکی از راه‌های پرهیز از گناهان مواظبت بر نماز است. 

وی به مشکلات ازدواج جوانان پرداخت و اظهار کرد: اکثر تشریفات در ازدواج خلاف عقل و شرع بوده که می‌توان با کم کردن خرج‌های بی‌مورد به امر ازدواج جوانان کمک کنیم.

خطیب جمعه دنا تصریح کرد: ما خود را پیرو قرآن و مکتب اهل بیت می‌دانیم ولی از مکتب اسلام دور هستیم لذا در این امر باید ساده بگیریم و خشت اول ازدواج را کج نگذاریم.

قاسم‌زاده با انتقاد از نواختن ارگ و برخی از آلات لهو و لعب در عروسی‌ها گفت: در بسیاری از موارد تا پاسی از شب در مراسمات عروسی صدای این آلات موسیقی باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شود.

وی عنوان کرد: در ازدواج نباید بساط گناه پهن شود و نباید جوانان را از این امر مقدس بترسانیم چون محبوب‌ترین کانون بر روی زمین با ازدواج شروع می‌شود.

امام جمعه دنا مهریه بالا را مهرآور ندانست و گفت: تشریفات اضافه را در ازدواج حذف کنیم و پایبند به قرآن و احکام الهی باشیم تا جوانان با ازدواج به سامان برسند.

وی با توجه به فرا رسیدن 31 شهریور سالروز حمله رژیم بعث عراق به کشور عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام قدرت ایران را به رخ جهانیان کشاندند و دفاع مقدس آشناترین حماسه تاریخی است که ماندگار خواهد ماند.

قاسم‌زاده جنگ بین ایران و عراق را جنگ بین دو کشور ندانست و گفت: کشور ما با ابرقدرت‌هایی درگیر بود که از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی برخوردار بودند.

وی خطاب به مسئولان و مردم اظهار کرد: اگر امروز در کشور عزیزمان آزادی و امنیت وجود دارد به برکت شهیدان والامقامی است که خون خود را تقدیم انقلاب و جنگ کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا افزود: در سایه جنگ راه غیرت و پیشرفت و خودباوری را به دست آوردیم زیرا برخی حوادث تاریخ‌های بعد از خودش را می‌سازد و با فرهنگ جبهه و جنگ می‌توانیم فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس را به دیگر کشورها منتقل کنیم.

امام جمعه دنا رشد باورهای دینی را از برکات هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: جنگ روحیه خودباوری و اتکا به خود را به ما یاد داد و به ما ثابت کرد که باید روی پای خود بایستیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول