اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه:

حزب‌الله الگوی رفتاری و مبارزاتی منطقه خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه گفت: حزب‌الله دیگر گروهی‌ طایفه‌ای نیست بلکه به یک مدل و الگوی رفتاری و مبارزاتی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

حزب‌الله الگوی رفتاری و مبارزاتی منطقه خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی محمدی شامگاه گذشته در نشست بررسی مسایل امنیتی خاورمیانه و نقش ایران در آن، که در خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: سید حسن‌ نصرالله از نسل نوی طلبه‌های مبارز است و به عنوان رهبر حزب‌الله گاهی چند ماه با بچه‌های حزب‌الله در یک سنگر زندگی می‌کند و دلیل عشق اعضاء به او؛ رفتار گرم، صمیمانه و خالصانه‌ای است که همواره به آنها داشته است.

وی افزود: در طول سه دهه مبارزات مسلحانه از سال 1950 که در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا وجود داشته است حزب‌الله متولد شد و اکنون به مدل اجتماعی مبارزاتی تبدیل شده است که دارای انضباط، قانون و ایدئولوژی است.

کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه تاکید کرد: این مدل به قدری موفق بوده است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه زمانی که به قدرت رسید به سید حسن نصرالله گفت که می‌خواهد جریان مقاومتی شبیه حزب‌الله را به راه بیندازد تا بتواند بلندی‌های جولان را آزاد کند.

وی ادامه داد: این حرف‌ها را شخصی بیان می‌کند که پدر او مبارزه‌های زیادی در طول سالیان متمادی داشت و احساس می‌کند از مبارزات کلاسیک نفعی عاید آنها نمی‌شود.

محمدی تاکید کرد: همان‌گونه که امام موسی صدر آنچنان جاذبه شخصیتی داشت که تمام دین‌ها و مذاهب را جذب می‌کرد سید حسن نصرالله نیز همین نفوذ را دارد به گونه‌ای که زمانی که مردم را برای تظاهرات علیه توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) دعوت کرد علاوه بر شیعیان، اهل سنت و مسیحیان مارونی نیز در آن شرکت کردند که نشانه‌ای از کاریزم شخصیتی اوست.

وی اضافه کرد: رفتار سید حسن‌ نصرالله در عین حفظ اصالت‌های اعتقادی شیعه، ملی و بلکه فراملی است و هیچ کس نمی‌تواند این ایراد را از وی بگیرد که تنها برای شیعیان عمل می‌کند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه تاکید کرد: سید حسن با وجود تمام خطرات امنیتی برای دفاع از پیامبر گرامی اسلام در انظار ظاهر شد و این موضوع نشان می‌دهد، وی شایستگی رهبری بر جهان عرب را دارد.

وی ادامه داد: زمانی که ارتباط حزب‌الله و ایران در رسانه‌های مشکوک منطقه زیر سوال بود سید حسن به شرطی با شبکه‌ها مصاحبه کرد که عکس وی که در حال بوسیدن دست رهبر معظم انقلاب است پشت سر وی قرار گیرد و به مدت یک ساعت و نیم این تصویر در حین مصاحبه وی در حال پخش از سراسر جهان بود.

محمدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به جز آمریکا نیازمند پایه دیگری در منطقه برای حفظ خود بود، تاکید کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی امواجی قوی در سطح منطقه و در افکار عمومی ایجاد کرد این موضوع امکان‌پذیر نشد.

وی اضافه کرد: بنابراین آمریکا سعی کرد راهکاری راهبردهایی اما موقتی برای حذف انقلاب ایجاد کنند و بهترین راه را در جنگ تحمیلی دید اما در این کار نیز موفق نشد و در عوض به رغم خسارت‌های ظاهری و معنوی جنگ، باور و اعتقادی در ما شکل گرفت که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه تاکید کرد: پس از ناکامی از این راه دشمن برای مدیریت و مهار ایران دست به اقدامات غیرنظامی زد و سعی کرد با تقویت نخبگان در دهه 70 زمینه هم‌سویی مرکز کشور را با غرب فراهم و انقلاب را مدیریت کند که باز هم موفق نشد.

وی تصریح کرد: در طی پنج دهه دیپلماسی غرب، کشورهای مرتجع با ظاهر مبارزاتی اما وابسته به غرب ایجاد شدند و سازمان‌های بین‌المللی مانند اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی توسط انگلیسی‌ها به اسم دفاع از کشورهای عربی تشکیل شد.

محمدی ادامه داد: این سازمان‌ها طی چهار دهه عملکردی واقعی و جوهری از خود نشان ندادند و تنها سدی در برابر فوران انقلاب مردم بودند تا در موقع لزوم به نفع آمریکا وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: دشمن به جایگاه حزب‌الله در تحولات منطقه‌ای به این نتیجه رسید که باید برای مهار انقلاب دست‌های منطقه‌ای ایران مانند لبنان را قطع کند چرا که از سال 1982 که متولد شد ضربات مهلکی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

این کارشناس افزود: وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که در زمام جنگ 33 روزه نخست‌وزیر بود به این نتیجه رسید که باید از این منطقه با وجود پشتوانه و تسهیلات غربی‌ها فرار کند.

وی با اشاره به اینکه این فراری ذلت‌بار بود، گفت: آنها حتی فرصت نکردند آتشی که برای درست کردن قهوه روشن کرده بودند خاموش کنند و با این شکست نقطه عطفی در معادلات منطقه شکل گرفت.

محمدی اضافه کرد: غربی‌ها قصد داشتند ابتدا حزب‌الله را حذف کنند و سپس به سراغ ایران بیایند اما با شکست سختی که در جنگ 33 روزه خوردند از این آرزو ناامید شدند.

وی تصریح کرد: پیروزی حزب‌الله آنچنان زلزله‌ای در جهان ایجاد کرد که آنها متوجه شدند که هرگز به سراغ ایران نمی‌توانند بیایند بنابراین در اقدام دیگر سعی کردند با ایجاد شبیه‌سازی بیداری اسلامی در سوریه معادلات زیان‌بار گذشته را به نفع خود تمام کنند.

کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه تاکید کرد: انقلاب اسلامی و روح مقاومت برای همیشه در برابر منافع استکبار جهانی ایستاده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول