اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول رسیدگی به امور مساجد کشور تاکید کرد

لزوم استفاده از امکانات دولتی برای توسعه حوزه‏های علمیه

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بر لزوم استفاده از امکانات دولتی برای توسعه حوزه‏های علمیه تاکید کرد.

لزوم استفاده از امکانات دولتی برای توسعه حوزه‏های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمدجواد حاج‌‏علی‏اکبری در آیین دانش‌‏آموختگی بانوان طلبه مدرسه علمیه «حضرت معصومه (س)» شهرستان دماوند که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امام جمعه دماوند، مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دماوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان محلی در سالن‏ آمفی‏‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری «کوثر» دماوند برگزار شد، پرسش‏هایی را مطرح کرد.

وی در همین ارتباط اظهار داشت: چرا نباید حوزه‏های علمیه از منابع دولتی استفاده وسیع داشته باشند؟ چرا برای فراگیری یک واحد علوم دینی حوزه‏های علمیه به اندازه یک واحد دانشگاهی ارزش قائل نیستند؟

حاج‌‏علی‏اکبری اضافه کرد: با وجود محدودیت‏های امکاناتی، محصول خروجی حوزه‏های علمیه بسیار کارآمد است و خوشبختانه دانش‌‏آموختگان حوزه‏های علمیه کشور در حوزه‏های مختلف به تبلیغ، تدریس و خدمات‏‌رسانی به مردم مشغول هستند.

*حوزه‏های علمیه مرهون زحمات امام راحل هستند

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، توسعه حوزه‏های علمیه را مرهون زحمات و برکات امام راحل خواند و تصریح کرد: علاوه بر توسعه مراکز آموزش علوم دینی برادران، راه‏‌اندازی حوزه‏های علمیه خواهران نیز از برکات نظام مقدس اسلامی است.

حاج‏‌علی‏اکبری اضافه کرد: خوشبختانه امروز حوزه‏های علمیه خواهران و برادران به لحاظ کیفیت‏های آموزشی و سبک مدیریت با یکدیگر هم‌‏آوردی می‏کنند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: این در حالی است که بانوان در حال تحصیل در مراکز حوزوی باید سایر امور خود یعنی وظیفه مادری و همسرداری را نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: تشکیل حوزه‏های علمیه خواهران فرصتی مغتنم برای بانوان این مرز و بوم اسلامی است تا از علوم متبرک به اهل بیت معصومین (ع) به فیض برسند.

حاج‏علی‏اکبری اضافه کرد: این آموزه‏های برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) در همه امور زندگی خانوادگی و کاری می‏تواند کمک حال این بانوان دانش‌‏آموخته باشد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول