اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آزادشهر و رامیان:

توجه به فرصت و تهدید در طراحی مدل اقتصادی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: توجه به فرصت و تهدید در طراحی مدل اقتصادی زمینه‌ای برای شکوفایی است.

توجه به فرصت و تهدید در طراحی مدل اقتصادی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا صابری در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان اظهار داشت: اگر امروز کشور در شرایط تحریم بین‎المللی است باید این ضعف تبدیل به فرصت و نه تهدید شود.

وی تصریح کرد: برای تحول اقتصادی در کشور باید مدلی طراحی شود که در آن نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت دیده شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه توسعه صنعتی استان پیوستگی وجود نداشته است تصریح کرد: برنامه توسعه استان باید متناسب با توانمندی‎های استان صورت بگیرد و بر اساس ظرفیت‎های موجود برنامه‎ریزی انجام شود.

صابری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران یادآور شد: نظام بدون آرمان‎گرایی و شعار نمی‎تواند حرکت کند.

وی در خصوص اینکه در نظام مدیریت، اصلی مهم به نام واقعیت وجود دارد خاطر نشان کرد: برنامه‎ها باید رابطه نزدیکی بین واقعیت و آرمان داشته باشند و عدم توجه به این موضوع مسلما مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توجه به واقعیت‎ها به ما کمک می‎کند تا تمرکز اقتصادی مناسب‎تری داشته باشیم لذا هر چه واقعیت‎ها را شفاف‎تر ببینیم دستیابی به آرمان‎ها آسان‎تر می‎شود.

صابری با اشاره به اینکه استان در بخش صنعت دارای برنامه خوبی است، بیان کرد: گلستان نیاز به جهاد اقتصادی دارد و این مهم با راهبرد اساسی باید انجام بگیرد.

وی گفت: در کمال تأسف باید گفت که بخشی از هدایت‎گری‎هایی که در سخنان مقام معظم رهبری تاکید می‎شود در نظام برنامه‎ریزی به آن توجهی نشده و دیروز اگر اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی، مدنظر مقام معظم رهبری بود امروز روی نقطه ثقل یعنی در تولید ملی که همزمان با تحریم اقتصادی است مواجه‎ایم و این امر نشان می‎دهد اگر روند اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار می‎گرفت اکنون کمتر دچار مسائل و مشکلات می‎شدیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول