اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

مجوز کنده‌کاری‌ در رشت صادر نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار رشت از عدم صدور مجوز کنده‌کاری‌های رشت به اداره‌های مربوطه دولتی خبر داد و گفت: کنده‌کاری‌های اداره‌های دولتی در سطح شهر رشت قابل تحمل نیست و جلوی آن گرفته می‌شود.

مجوز کنده‌کاری‌ در رشت صادر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در جمع خبرنگاران توجه به رفتار سازمان یافته در اصل مدیریت شهری را مهم دانست و اظهار کرد: باید طبق رفتار سازمان یافته حرکت کنیم و ارزش زمان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سازماندهی مدیریت شهری نباید متکی به فرد باشد، تصریح کرد: در بسیاری از موضوعات که در این شهر انجام نشده، باید انضباط رفتاری و سازمانی مدنظر قرار گیرد.

رویکرد شهرداری رشت با نگاه فرهنگی است

شهردار رشت برنامه‌ریزی سازمان‌یافته را اساس توسعه شهری دانست و افزود: رویکرد شهرداری رشت کاملا مشخص بوده و با نگاه فرهنگی است.

وی انجام کارهای فرهنگی را نیازمند سرمایه‌گذاری خواند و بیان کرد: رویکرد مالی نیز باید به درستی اداره شود.

ثابت‌قدم برنامه‌های توسعه شهری رشت را به صورت بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه مدت ذکر کرد و گفت: نیازسنجی مردم بسیار مهم است و برنامه‌ها نباید با رفتن و یا آمدن یک مدیر دچار خدشه شود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی بودجه‌ای، ابراز کرد: ارکان شهرداری رشت برنامه‌ریزی را تمرین می‌کنند تا سال‌ها حرکت آنها برنامه‌محور باشد.

این مسئول، شهرداری رشت را در بحث زیربنایی دارای مشکل دانست و اذعان کرد: در صورت رسیدگی به مشکلات زیربنایی دیگر ارکان کارها را بهتر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اشرافیت در امور اداری و مالی شهرداری رشت به ثبات اولیه می‌رسد، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا از زمین برای بستر توسعه شهری استفاده می‌کنند و این امر اساس شهرسازی و توسعه شهری است.

ثابت‌قدم شهرداری رشت را دارای قابلیت در امر خدمات فناوری اطلاعات نامید و یادآور شد: شهرداری در این راستا به افق زمانی نزدیک می‌شود.

فشردگی ترافیکی مهم‌ترین مشکل رشت است

وی مهم‌ترین مشکلات شهر رشت را فشردگی ترافیکی به دلیل تراکم جمعیتی بسیار زیاد در مساحت کوچک عنوان کرد و افزود: در رشت نگاه ترافیکی حاکم است.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه اقتصاد استان و این شهر حاکم بر اقتصاد روستاییان است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با افزایش مهاجرت‌های دایمی و غیر دایمی به رشت مواجه هستیم.

وی از شناسایی تمام دستفروشان رشت خبر داد و متذکر شد: باید برای ساماندهی مشاغل مزاحم مانند مغازه‌ها فکر شود.

ضرورت ایجاد بافت تاریخی و فرهنگی در رشت

ثابت‌قدم بر ضرورت ایجاد بافت تاریخی و فرهنگی رشت تاکید کرد و یادآور شد: برای اجرای طرح‌های فرهنگی باید به میراث فرهنگی توجه شود.

وی اجرای طرح بافت پیاده‌روها در خیابان‌های منتهی به شهرداری را از برنامه‌های این نهاد ذکر کرد و افزود: ایجاد این بافت‌ها فضا را برای افراد مسن، زنان باردار و ... بهینه می‌کند و نگه‌داری این بافت‌ها نیز بر عهده اصناف کنار خیابان است.

مجوز کنده‌کاری در رشت صادر نمی‌شود

این مسئول از عدم صدور مجوز کنده‌کاری‌های رشت به اداره‌های مربوطه خبر داد و اذعان کرد: کنده‌کاری‌های اداره‌های دولتی در سطح شهر رشت قابل تحمل نیست و جلوی آن گرفته می‌شود.

وی درباره وضعیت پروژه‌های نیمه تمام شهرداری رشت بیان کرد: پروژه نیمه تمام عمده‌ای در رشت وجود ندارد، ضمن اینکه 99 درصد منابع پروژه‌ها توسط مردم تامین می‌شود و مردم متضررترین افراد در طول کشیدن اجرای یک پروژه هستند.

ثابت‌قدم شفافیت در بحث مالی شهرداری رشت را یکی از اهداف مهم این نهاد ذکر کرد.

وی درآمد شهرداری رشت را غیر پایدار و متکی به ساخت و ساز عنوان کرد و متذکر شد: شهرداری رشت مطالبه میلیاردی از دستگاه‌ها دارد.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول