اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

عمدی در کار است تا اصفهان را تضعیف کند

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: امروز یک عمدی در کار هست که اصفهان را تضعیف کند و رسانه‌های گروهی باید مانع از انجام این عمل شوند.

عمدی در کار است تا اصفهان را تضعیف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با مدیران، مسئولان و سرپرستان رسانه‌های گروهی استان اصفهان با اشاره به نزدیک‌بودن ولادت حضرت رضا(ع)، این عید را تبریک گفت و با ذکر روایتی از امام هشتم گفت: از خصوصیات مؤمن این است که شبیه به خدا و نبی و وحی خدا باشد.

وی به آیه «یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم» اشاره کرد و با تاکید بر اینکه امروز بیش از همیشه نیازمند تحول در خود هستیم، گفت: اگر درون خود تحول ایجاد نکنیم نمی‌توانیم در اسلام و کشور شاهد تحول باشیم.

رستگاری در شهرداری دشوار است

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست با اصحاب رسانه، رسانه‌ها را حلقه واسط بین مردم و مسئولان دانست و با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در مجموعه شهرداری اصفهان اظهار داشت: در زمانی که من شهردار اصفهان شده بودم، در دیداری که با آیت‌الله العظمی مظاهری داشتم ایشان به من فرمودند که شهرداری وجهه‌ساز نیست و وجهه‌سوز است و اگر خوب رفتار و خدمت کنید به یاری خدا رستگار خواهید شد.

علاقه به اصفهان در وجودم موج می‌زند

سقائیان‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به ریشه‌های فرهنگی و تمدنی اصفهان اظهار داشت: من خودم یک اصفهانی هستم که علاقه به اصفهان در گوشت و پوست و خونم موج می‌زند و 32 سال هم هست که به لطف خدا تنها در اصفهان بوده‌ام و در عین حال که در دانشگاه تدریس می‌کنم، به این امید که بتوانم کاری برای مردم انجام دهم در شهرداری مشغول به خدمت شدم.

تخصص‌های مدیران رسانه‌ای باید افزایش یابد

وی با تحلیلی بر فعالیت برخی از خبرنگاران حرفه‌ای رسانه‌های برون مرزی افزود: من به طور معمول شب‌ها بیش از 10 رسانه را می‌شنوم و مطالعه می‌کنم و امید دارم خبرنگاران ما نیز متناسب با فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی کشورمان بتوانند تخصص‌های لازم رسانه‌ای را به دست آورند و امروز در قرن 21 اطلاعات و ارتباطات رسانه‌ها در جایگاه مهمی قرار داشته و افرادی که در منصب مدیریت رسانه‌ها هستند مسئولیت زیادی به گردن دارند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: اگر مسئولان رسانه‌ای ما، اعتلای لازم را نداشته باشند جامعه در مرحله انحراف قرار می‌گیرد.

عمدی در کار است که اصفهان را تضعیف کند

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: امروز یک عمدی در کار هست که اصفهان را تضعیف کند و شما رسانه‌ها باید مانع از انجام این عمل شوید، چرا ورزش اصفهان در جایگاه بیست و هفتم کشور قرار دارد، چرا اصفهان در جذب اعتبارات دولتی در جایگاه بیست و هشتم قرار دارد، با وجود اینکه انقلاب اسلامی از اصفهان نشات گرفته و بسیاری از نظریه‌های انقلاب از این شهر شکل گرفته چرا باید در بیرون از استان اصفهان نیروی کار برای اصفهان مشخص شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: اصفهان تنها متعلق به اصفهانی‌ها نیست، اصفهان گوهری در جهان و جمهوری اسلامی ایران است.

وظیفه مطبوعاتی‌ها این است که به میدان بیایند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولان باید در راستای احقاق حقوق مردم اصفهان سینه سپر کنند، گفت: همه ما در مقابل حق شهر و جایی که در آن زندگی می‌کنیم مسئولیم و اگر فردی کارش را به درستی انجام ندهد، وظیفه شما مطبوعاتی‌ها است که به میدان بیایید.

گردی روی اصفهان ریخته شده تا درخشش آن روشن نباشد

شهردار اصفهان خدمات مردم و شهر اصفهان به انقلاب در ادوار مختلف را مورد اشاره قرار داد و ضمن اشاره به اینکه خدمات مردم اصفهان در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از سایر استان‌های کشور بوده است، اضافه داشت: متأسفانه گردی روی اصفهان ریخته شده تا درخشش آن روشن نباشد.

بی‌مهری‌ها در کشور به اصفهان لطمه زده است

دکتر سقائیان نژاد جایگاه ویژه اصفهان در عرصه بین‌الملل را بی‌بدیل دانست و با تاکید بر اینکه بی‌مهری‌ها در کشور به اصفهان لطمه زده است گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا جایگاه اصفهان حفظ گردد.

وی افزود: در اصفهان ظرفیت‌ها خیلی زیاد است، چون در اینجا یک بستر فرهنگی رشد کرده و همه حرف من این است که اگر حرف می‌زنید خدا و انصاف را در نظر بگیرید و همه ما تلاش کنیم تا پیام‌آور راستین باشیم.

درباره بودجه‌های فرهنگی و کیوسک‌های مطبوعات غفلت کردیم

شهردار اصفهان با قبول برخی انتقادات به مجموعه شهرداری اصفهان گفت: من تمام انتقادات را به خودم قبول می‌کنم، اما انتقاداتی که با یک عینک درست به آنها نگریسته شده و در بحث فرهنگی هم به نظر می‌رسد که باید برای مطبوعات هم حساب باز شود و اگر به مطبوعات اعتباراتی پرداخت نشده غفلت شده است، همین‌طور در بحث احداث کیوسک‌های مطبوعاتی بد عمل شد و من نیز از این موضوع راضی نیستم و به یاری خدا در شورای معاونین شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مردم افرادی را انتخاب کنند که برنامه محور باشند و قدر و منزلت اصفهان را بدانند

سقائیان‌نژاد عملکرد شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر را دارای برنامه راهبردی دانست و با توجه به در پیش‌بودن انتخابات شورای شهر گفت: باید افرادی به میدان بیایند که تفکر برنامه‌ای داشته باشند و قدر و منزلت اصفهان را بدانند و حفظ کنند و از افراط و تفریط و قشری‌گری پرهیز کنند.

شهردار اصفهان در پایان سخنان خود از بهره‌برداری از مجتمع مطبوعاتی تا پایان سال خبر داد و گفت: اصفهان همچون فروغ تابانی در کشور می‌درخشد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول