اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس:

ایران بخشی از راه ‌حل مسئله سوریه است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: امروز دنیا به این موضوع اعتراف دارد که جمهوری اسلامی بخشی از راه‌حل مسئله سوریه است.

ایران بخشی از راه ‌حل مسئله سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام وحید احمدی ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن ارائه گزارشی از شرکت ایران در اجلاس مشترک ترکیه، عربستان، مصر و ایران در ارتباط با مسئله سوریه اظهار کرد: پیش از برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران وزارت خارجه جلسه‌ای مشورتی در ارتباط با مسائل سوریه تشکیل داده بود که نمایندگان و سفرای کشورهای تأثیرگذار در این حوزه در این جلسه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در جمع‌بندی این اجلاس قرار شد تا یک گروه مشورتی برای حل بحران سوریه با حضور کشورهای تأثیرگذار منطقه تشکیل شود که این موضوع در اجلاس مکه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: پس از آن رئیس جمهور مصر در نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اعلام کرد که مصر، ترکیه، عربستان و ایران باید در نشستی مسائل سوریه را مورد مشورت قرار داده و راه‌حلی برای این بحران جست‌وجو کنند.

وی گفت: مطابق با این تصمیم‌گیری نشستی با حضور این چهار کشور ابتدا در سطح کارشناسی ارشد و سپس در سطح وزرای امور خارجه در مصر برگزار شد.

احمدی با اشاره به حضور نیافتن نماینده عربستان در این نشست خاطر نشان کرد: این موضوع موجب رنجش خاطر مصری‌ها شد.

وی با اشاره به نظرات ترکیه و مصر در زمینه لزوم حذف بشار اسد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با این موضوع مخالفت کرد و نظرات خود را صریح و شفاف به شرکت‌کنندگان انتقال داد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با اشاره به جمع‌بندی این نشست در سه بخش اظهار کرد: جلوگیری از خونریزی، اصلاحات سیاسی و راهکارهای امنیتی از جمله مسائلی بود که در جمع‌بندی این نشست مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از این موارد به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مسئله سوریه نزدیک بود.

وی گفت: دنیا امروز از جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تا راه حل مسائل سوریه را یافته و بر اساس آن حرکت کند.

احمدی با اشاره به اینکه ابتکار عمل در موضوع سوریه باید به دست ایران باشد خاطر نشان کرد: امروز دنیا کشور ما را بخشی از راه‌حل مسئله سوریه می‌داند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری این اجلاس دیداری با بشار اسد نیز صورت گرفت که در آن دیدار بر ادامه اصلاحات تاکید شد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئله سوریه، مسئله پیچیده‌ای است ابراز داشت: رسیدن به وضعیت مطلوب در این کشور و پشت سر گذاشتن مشکلات به زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سوریه از گذشته بسیار بهتر شده است گفت: راه‌حل مشکلات سوریه مذاکره میان نیروهای درگیر و ادامه اصلاحات است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول