اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه نجف:-1

اتفاقات سوریه مقدمه‌ای برای ایجاد بحران در عراق است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه نجف گفت: اتفاقاتی که هم‌اینک در سوریه رخ می‌دهد، مقدمه‌ای برای ایجاد یک بحران سخت در عراق است.

اتفاقات سوریه مقدمه‌ای برای ایجاد بحران در عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علامه سید سامی البدری از علما و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف در نشست تخصصی بررسی اخبار حوادث آینده عراق و خاورمیانه بر اساس متون روایی و آینده‌پژوهی دینی عنوان کرد: وضعیت فعلی منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی به خوبی نشانگر وضعیتی است که در روایات ما در خصوص مقدمات ظهور مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه نجف در ادامه گفت: روایتی از امام صادق علیه‌السلام در کافی نقل شده است که یعقوب سراج از امام پرسید «گشایش شیعیان شما چه زمان خواهد بود؟» و امام صادق علیه‌السلام در پاسخ فرمودند «زمانی که بین بنی‌عباس فاصله و نفاق بیفتد، مشکلات و التهاب‌هایی در مناطق مسلمان‌نشین ایجاد شود»، در این روایت نمونه‌های بسیاری از این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به روایات موجود در ارتباط با سوریه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسایلی که باید به آن توجه کرد این است که اتفاقاتی که هم‌اینک در سوریه رخ می‌دهد، مقدمه‌ای برای ایجاد یک بحران سخت در عراق است.

سامی البدری در ادامه افزود: این بحران به حدی سخت خواهد بود که به این زودی نمی‌توان از آن رهایی یافت، در این زمان نسل جدیدی از بنی‌امیه و بنی عباس ظهور خواهند کرد و بر سر مبارزه با شیعه با هم اتحاد پیدا خواهند کرد.

پژوهشگر و محقق برجسته مهدویت حوزه علمیه نجف عنوان کرد: علاوه بر این دو گروه، گروه‌های دیگری نیز در این زمینه ایجاد خواهند شد و همگی با همدیگر برای نابودی شیعه تلاش خواهند کرد. بعد از این مشکلاتی که توسط این گروه‌ها برای شیعه اتفاق خواهد افتاد، ظهور محقق می‌شود.

وی در ادامه افزود: از دیگر مباحثی که نسبت به آینده پژوهی باید به آن توجه کرد بحث‌هایی است که در مورد علم غیب مطرح می‌شود، برخی علم غیب را زمینه‌ای برای موفقیت عنوان می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به آن هستند.

سامی البدری افزود: در تمام جهان و در طول تاریخ، انسان‌ها همه به دنبال شناسایی آینده بوده و هستند، این موضوع در شرایط کنونی به اوج خود رسیده به گونه‌ای که ما مشاهده می‌کنیم که در آمریکا، هر قدم که راه می‌رویم مجموعه‌ای به عنوان آینده‌شناسی تاسیس شده است.

استاد حوزه علمیه نجف در ادامه گفت: این فعالیت‌هایی که در آمریکا و در کل در غرب اتفاق می‌افتد، برای دستیابی به موفقیت نسبت به فتح آینده است و آنها می‌خواهند به وسیله آینده‌پژوهی آینده را از آن خود کنند.

وی تصریح کرد: اینکه غرب چنین کاری بکند عادی است و بحثی در ارتباط با این موضوع نداریم، اما چرا ما در دین اسلام و در مذهب شیعه کاری برای شناسایی آینده انجام نمی‌دهیم؟

سامی البدری در ادامه گفت: البته به این موضوع باید توجه داشت که در بحث آینده‌پژوهی، علمای اهل سنت نمی‌توانند راهی از پیش ببرند و به شناخت درستی از آینده دست پیدا کنند، زیرا منابعی که آنها در دست دارند منابع درست و محکمی نیست.

وی افزود: در مقابل منابع اهل سنت در میان شیعیان روایات و منابعی وجود دارد که با توجه به صحت و اهمیت آن علمای شیعه می‌توانند نسبت به کسب شناخت دقیق از آینده با استفاده از این روایات اقدام کنند.

پژوهشگر و محقق برجسته مهدویت حوزه علمیه نجف آینده‌پژوهی را راهی برای موفقیت در مسائل مختلف عنوان کرد و گفت: ما به وسیله شناخت آینده می‌توانیم اقدام به پیش‌بینی اتفاقات کرده و خود را نسبت به آنها آماده کنیم، البته ما نمی‌خواهیم بگوییم که تمام پیش‌بینی‌ها درست خواهد بود، زیرا علم صددرصد نسبت به آینده فقط در اختیار خداوند است.

وی در ادامه گفت: به کمک علم آینده‌پژوهی ما می‌توانیم مرحله به مرحله اوضاع را بررسی کرده و مبتنی بر شواهد و ابزار نظرات خود را از آینده‌های ممکن، محتمل و موجه بیان کنیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول