اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوریه در ایران:

سوریه محور مقاومت اسلامی در جهان است

خبرگزاری فارس: سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر سوریه به عنوان محور مقاومت اسلامی در جهان شناخته می‌شود.

سوریه محور مقاومت اسلامی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حامد الحسن صبح امروز در همایش دفاع از مقاومت مردم و دولت سوریه که در سالن اجتماعات شرکت برق ارومیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون اصلی مبارزه با تروریسم و کفر در جهان شناخته شده و همین امر موجب علاقه شدید مسلمانان در سراسر جهان به این کشور شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جهان اسلام با فرامین خود راه مبارزه با نفاق و ظلم و استبداد را در جهان باز نموده و به این ترتیب تمام مسلمانان را به ایستادگی در برابر زورگویی‌های دشمنان دعوت کردند.

حامد الحسن رابطه دولت‌های ایران و سوریه در سال‌های مختلف را بسیار عالی توصیف و ابراز کرد: برخی کشورهای منطقه و سایر مناطق جهان با مقاصد ددمنشانه در‌صدد تخریب این روابط و جدایی مردم و دولت‌های این دو کشور هستند اما ملت ایران اسلامی به عنوان سکاندار اسلام در جهان همیشه همراه کشورهای مختلف بوده و در این برهه زمانی که سوریه درگیر مسائل داخلی و خارجی است نیز در کنار دولت سوریه و همراه همیشگی مبارزان این کشور بوده است.

وی تصریح کرد: از زمان جنگ تحمیلی که تمام کشورهای عرب در مقابل ایران اسلامی ایستادگی می‌کردند دولت سوریه حامی این کشور بوده و با تمام توان از منافع جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کرد و هم‌اکنون نیز این اتفاق به طور متقابل برای سوریه رقم می‌خورد.

سفیر سوریه در ایران برقراری روابط با ایران را دلیل اصلی پیروزی در برابر دشمنان خواند و گفت: اتفاقات داخلی سوریه نشات‌ گرفته از ترس دشمنان از پیشرفت و تعالی این کشور است و در این میان مهم‌ترین دلیل ایستادگی ملت و دولت سوریه در برابر ناآرامی‌های موجود، ارتباط این کشور با برخی کشورها به خصوص ایران اسلامی است.

وی با اشاره به جنگ‌های لبنان و فلسطین که توسط آمریکا و ایادی استکبار در جهان رقم خورده‌اند، بیان داشت: آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در‌صدد ایجاد جهان طرفدار خود هستند اما آنچه در این میان برای مسلمانان و به خصوص ملت‌های آزادی‌خواه مهم است تشکیل حکومت واحد اسلامی برگرفته از افکار و عقاید دینی و قرآنی است.

حامد الحسن در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و ادامه مقاومت در این کشور خاطرنشان کرد: مردم و دولت سوریه تا زمانی که آرامش و امنیت کامل در این کشور حاکم نشود در برابر هرگونه تهاجم دشمنان ایستادگی کرده و در نهایت ریشه ظلم و جهل را از این کشور قطع خواهند کرد.

وی توطئه‌کنندگان در سوریه را جزو اوباش‌های جهانی خواند و اظهار داشت: این گروه‌ها تنها با هدف ناامن جلوه دادن کشور و برای ایجاد رابطه با آمریکا و اسرائیل اقدامات خود را ساماندهی کرده‌اند و در برابر مردم و دولت ایستادگی می‌کنند.

وی سوریه را محور مقاومت اسلامی در جهان دانست و بیان داشت: سوریه با توجه به شرایط کنونی و به طور دائم در سنگر مقاومت قرار داشته، به عنوان محور مقاومت در جهان اسلام شناخته می‌شود و به همین دلیل دچار مشکلات فعلی شده است.

سفیر سوریه در ایران در ادامه با اشاره به حمایت قاطع بسیاری از کشورهای جهان از مقاومت سوریه گفت: این مقاومت به نحوی شکل‌گرفته و پیش می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد همه‌گیری آن و در نتیجه بهره‌مندی تمام مردم جهان از این تشکل خواهیم بود.

حامد الحسن برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس مردمی را نماد بارز آزادی در سوریه نامید و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که ادعای آزادی دارند در طول تاریخ حتی یک انتخابات آزاد و مردمی برگزار نکرده‌اند اما در سوریه چندین انتخابات مجلس برگزار شده که این امر نشانگر برقراری کامل آزادی اسلامی در این کشور است.

وی در خصوص نحوه ایجاد جنگ داخلی در سوریه و همچنین اعتقاد تجزیه‌طلبان در این کشور بیان داشت: ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی از جمله سنی و شیعه یکی از مهم‌ترین اهداف تجزیه‌طلبان در سوریه است که ناشی از افکار اشتباه برگرفته از دموکراسی غربی است.

سفیر سوریه در ایران وجود کینه در دل‌های دشمنان اسلام را عامل اصلی وجود تفرقه در برخی کشورها دانست و ابراز داشت: این کینه‌ها نه تنها به دلیل ناکارآمدی دولت‌های اسلامی نیست بلکه دلیل اصلی آن که بارز بوده تلاش‌های دولت‌های اسلامی در کشورها و عدم رابطه با کشورهای غربی است.

وی وجود قانون اساسی در سوریه را دلیل دیگر وجود نظم و امنیت در این کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که ملت و دولت سوریه به زودی با پیروزی در برابر دشمنان داخلی و خارجی قانون اساسی مدونی ترتیب داده و در سایه الطاف اسلامی زندگی کنند.

وی وجود دولت اسلامی در سوریه را نیز نشانگر حکومت واحد عنوان کرد و گفت: مردم نسبت به این دولت احساس تکلیف می‌کنند و به همین دلیل در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوز بیگانگان ایستاده‌اند.

حامد الحسن افزایش مبادلات کالا و روابط اقتصادی با ایران را امری مهم خواند و اظهار داشت: سوریه در شرایطی که می‌تواند با کشورهای دیگر همانند ترکیه رابطه‌های بهتری داشته باشد به سوی رابطه با ایران آمده و مرزهای خود را به روی این کشور باز گذاشته تا کشورهای دیگر نیز نسبت به این اقدام عمل کنند.

وی تمام ملت مسلمان را دوستدار اهل بیت پیامبر(ص) دانست و عنوان کرد: تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی خود را وامدار پیامبراکرم (ص) و اهل‌بیت(ع) می‌دانند و به همین دلیل باید روابط بهتری با یکدیگر نیز داشته باشند.

سفیر سوریه در ایران در پایان سخنان خود آینده را متعلق به دولت‌های اسلامی دانست و گفت: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برقراری حکومت واحد اسلامی در جهان خواهیم بود و آن زمانی است که هیچ‌یک از فرقه‌های وهابی و افراطی‌های اسلام‌گرا در جهان نباشند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول