اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

آمریکا و هم‌پیمانانش به اهداف پلید خود در سوریه نخواهند رسید‌‌‌‌

خبرگزاری فارس: بیست چهارمین یادواره شهدای روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد برگزار شد.

آمریکا و هم‌پیمانانش به اهداف پلید خود در سوریه نخواهند رسید‌‌‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یادواره شهدای روستای ارکان عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم گفت: در بحران سوریه ایران حرف اول و آخر را می‌زند و آمریکا خود اقرار کرده است هدف سوریه نیست و هدف اصلی ایران است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد طباطبایی ‌اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل با توجه به هزینه‌هایی که کرده‌اند و مسلح کردن شورشیان نتوانسته‌اند غلطی بکنند چرا که ملت ایران پشتیبان مردم سوریه است.

وی خطاب به شهدای دوران دفاع مقدس گفت: ای شهیدان عزیز خون شما هدر نرفته است چرا که ایران در حال حاضر به قدرت اول منطقه تبدیل شده و تا سال 1404 به امید خدا به قدرت اول علمی جهان تبدیل می‌شود.

‌امام جمعه شهرستان بجنورد نیز در این آیین ملت کنونی ایران را وفادارترین ملت، در طول تاریخ دانست که با وجود این که پیامبر و ائمه معصوم را از نزدیک ندیده‌اند ولی وفادارترین امت اسلامی در طول تاریخ به ولایت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را از مخلص‌ترین پیروان مکتب امام صادق(ع) دانست که در راه حفظ این مکتب و احیای آن از جان خود گذشته‌اند.

امام جمعه مردم کلات نیز در آیین یادواره 21 شهید روستای ارکان گفت: امروز رضایت اهل بیت و امام زمان در این است که ما شیعیان به صورت عملی پیرو تمامی شعائر دینی و مذهبی خود باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی قلی‌زاده افزود: امروز خواسته ائمه دفاع ما از ارزشهای انقلاب و نهضت بیداری و دفاع از سوریه در مقابل اسرائیل است.

وی افزود: شیعیان واقعی کسانی هستند که از تملق و چاپلوسی گریزانند و گزندی از آن‌ها به کسی نرسیده و در سخت‌ترین شرایط نیز به کسی ظلم نمی‌کنند.

به گزارش فارس نثار فاتحه بر مزار 21 شهید روستای ارکان، آخرین برنامه آیین بیست چهارمین یادواره شهدای روستای ارکان با حضور نمایندگان مردم بجنورد،جاجرم، گرمه و مانه و سملقان به همراه تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی بود.

اضافه می‌شود جمعه همین هفته نیز با همکاری کانون فرهنگی – ورزشی این روستا نیز برای گرامی داشت شهدای روستای ارکان، مسابقات کشتی باچوخه در 4 وزن 70، 80، 90 و به اضافه 100 کیلوگرم در محل روستای ارکان برگزار می‌شود.

روستای ارکان در 16 کیلومتری شهر بجنورد مرکز استان خراسان‌شمالی قرار گرفته است که در دوران دفاع مقدس 21 شهید را تقدیم این میهن نموده است.

پایان پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول