اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیران پادوی فعالیت‌های عمرانی نیستند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مدیران پادو نیستند که فقط کارهای عمرانی انجام دهند در حالی که مردم در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن قرار دارند.

مدیران پادوی فعالیت‌های عمرانی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: فرهنگ در مقاطعی به حاشیه رفته است؛ هر چند فعالیت‌های اقتصادی در کشور مهم است و نمی‌توان به آن بی‌توجه بود اما باید کاری کنیم که نگاه مدیران هم فرهنگی باشد.

وی افزود: مدیران پادو نیستند که فقط کارهای عمرانی انجام دهند در حالی که مردم در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن قرار دارند.

وزیر ارشاد به طرح پیوست‌نگاری و مهندسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: استان بوشهر در این زمینه پیشتاز است و اقدامات خوبی هم انجام شده اما اجرایی کردن مهندسی و پیوست‌نگاری فرهنگی نیازمند همفکری و همکاری فعالان عرصه فرهنگ است.

حسینی تاکید کرد: نباید نیروهای خلاق و مبتکری که در استان‌ها هستند را دست کم بگیریم و باید از ظرفیت‌ آنها در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به نیویورک که قرار است بزودی انجام شود فرصت خوبی است تا مسائلی در سطح جهانی از سوی ایشان مطرح شود، صدای ایران اکنون در دنیا تک صدایی نیست و خیلی‌ها به خاطر حقانیت ایران با ما همصدا شدند.

وزیر ارشاد بیان داشت: ما یک رسالت جهانی داریم و باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشیم بنابراین در استان‌ها هم باید این آمادگی وجود داشته باشد که محصولات فرهنگی آنان در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه باید یک جبهه فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی تشکیل دهیم بیان داشت: جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) الگوی موفقی در ترویج فرهنگ رضوی بوده است و تلاش شده از سنین پایین تا اندیشمندان را برای اجرای موفق آن درگیر کنیم.

وی بیان داشت: 68 ارگان، سازمان و وزارتخانه در این جشنواره مشارکت دارند و فرهنگ رضوی در کشور به خوبی ترویج شده است.

هنرمندان پاسخ هتاکی‌ها را با آثار فاخر بدهند

حسینی با اشاره به هجمه‌های اخیر غربی‌ها به مقدسات اسلام بیان کرد: محکوم کردن این هتاکی‌ها خوب است اما هنرمندان رشته‌های مختلف هنری باید پاسخ این هتاکی‌ها را با آثار فاخر هنری خود بدهند.

وی گفت: فیلم‌های ایرانی که مبتنی بر اعتقادات ما بوده مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و می‌توان بیش از پیش این آثار را تولید کرد.

وزیر ارشاد اظهار داشت: در وزارت ارشاد برای نخستین‌ بار معاونت قرآن و عترت ایجاد کردیم تا فعالیت‌های قرآنی در کشور توسعه بهتری پیدا کند.

حسینی افزود: موزه دفاع مقدس در بسیاری از استان‌ها ایجاد شده و در روحیات مردم اثر بسیار خوبی داشته و استان بوشهر هم با سابقه طولانی در عرصه دفاع مقدس به این موزه نیاز دارد.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به شرایط خوبی که در استان بوشهر داریم نیازهای این استان را در بخش فرهنگی پاسخ دهیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول