اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا مهر ماه

سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی مدارس ورامین افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ورامین از افزایش سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی در مدارس زیر پوشش خبر داد.

سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی مدارس ورامین افزایش می‌یابد

مجتبی عرب عامری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از افزایش سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی در مدارس زیر پوشش خبر داد و گفت: تصمیم داریم که سطح کیفی اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی مانند مراسم 13 آبان، برنامه دهه فجر و به‌کارگیری مبلغان در مدارس افزایش یابد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین اظهار داشت: به مدیران ابلاغ کردیم که به مسائل پرورشی اهمیت ویژه دهند، در مدارس باید نوای ملکوتی اذان پخش شود و نماز جماعت با حضور تمام دانش‌آموزان برگزار شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا هست که به طرح ملی حفظ قرآن کریم بیش از سال گذشته توجه شود، قصد داریم که با برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همکاران را به محتوای تولید الکترونیکی تشویق کنیم.

پایگاه‌های "حجاب برتر" در مدارس ورامین مستقر می‌شوند

عرب عامری یادآور شد: پایگاه‌هایی به نام "حجاب برتر" نیز از اولویت‌هاست که در این راستا پنج مدرسه هدف قرار گرفته و مدیران آنها توجیه شده‌اند تا دانش‌آموزان را برای استفاده از چادر هنگام مراجعه به مدرسه ترغیب کنند، در سال گذشته نیز این طرح در دو مدرسه اجرا شد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین با اشاره به اینکه منطقه ورامین نزدیک به 47 هزار دانش‌آموز و 250 واحد آموزشی دارد، افزود: پیگیری پروژه‌های دولتی نیز از دیگر اقدامات و اولویت‌های اداره آموزش و پرورش ورامین است و جا دارد از فرماندار شهرستان ورامین به دلیل اختصاص بودجه برای احداث استخر سرپوشیده فرهنگیان ورامین تشکر کنم.

مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در مسیر توسعه

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان تکمیل شده و قرارداد تجهیز و راه‌اندازی آن با پیمانکار مربوطه منعقد شده است.

عرب عامری تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در تابستان صورت پذیرفت، دیدار چهره به چهره با مدیران بود که عملکرد آنها را در دیدار با خودشان بررسی کردیم تا در این راستا مدارس برتر انتخاب شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین بیان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در امر ارزیابی مدارس، صدور کارنامه برای آنها بوده است و در موضوعات مختلف امتیازات را به آنان ابلاغ کردیم تا مدیر در جریان ارزیابی قرار گیرد.

تلاش برای مشارکت بیشتر خیرین در امر مدرسه‌سازی

این مسئول به برنامه‌های آینده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ورامین اشاره کرد و افزود: بنا داریم مشارکت خیرین را در امر احداث مدرسه و مشارکت داوطلبانه والدین را در اداره مدرسه افزایش دهیم.

رشد تحصیلی 11.1 درصدی نقطه عطف تمام موفقیت‌های آموزش و پرورش ورامین

عرب عامری به موفقیت‌های تحصیلی در سال 91‌ـ 90 اشاره کرد و گفت: نقطه عطف این موفقیت‌ها، رشد تحصیلی 11.1 درصدی در آموزش و پرورش بوده است، در سال تحصیلی جدید بنا داریم که میزان رشد تحصیلی را با به کار بردن روش‌ها و شیوه‌های نوین‌تر و پیاده کردن اسناد تحول بنیادین افزایش دهیم.

توجه بیشتر به موضوع عفاف و حجاب

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین تاکید کرد: از این پس در مدارس به موضوع حجاب و عفاف توجه بیشتری می‌شود، نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در مدارس برگزار می‌شود، هر مدرسه در حد توان خود باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برپایی یادواره شهدای محله‌ای تلاش کند چراکه مدرسه کانون فرهنگی محله است.

تلاش برای توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: بنا داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که توسعه متوازن رشته‌ها در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و نظری ایجاد شود یعنی دانش‌آموزان به انتخاب رشته‌های مهارتی ترغیب شوند. 

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول