اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 4

اسطوره‌های ایرانی باید به کودکان و نوجوانان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «اسطوره بچه‌های ایران» بر ضرورت شناساندن اسطوره‌های ایرانی به کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

اسطوره‌های ایرانی باید به کودکان و نوجوانان شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نرگس خاک‌کار که با نمایش «اسطوره‌ بچه‌های ایران» در بخش مسابقه خیابانی جشنواره حضور دارد، اظهار داشت: در حال حاضر بچه‌های ایران به علت عدم شناخت یا فراموش کردن اسطوره‌های ایرانی اسطوره‌هایی از سایر فرهنگ‌ها را به عنوان جایگزین برگزیده‌اند که این موضوع، نیاز به ساخت چنین نمایش‌هایی را برمی‌انگیزد.

وی در خصوص تفکیک بخش کودک از نوجوان در جشنواره امسال بیان داشت: این مورد به نوعی آزمون و خطاست به طوری که ابتدا باید کیفیت‌ها را سنجید و با موشکافی و کارشناسی شده به این کار اقدام کرد.

کارگردان نمایش «اسطوره‌ بچه‌‌های ایران‌» یادآور شد: هر کاری برای هر گروه سنی که باشد، سختی‌های خاص خود را دارد اما کار برای نوجوانان از حساسیت بالاتری برخوردار است زیرا سن خاصی دارند و به این جهت دارای علایق و سلایق ویژه‌ای هستند و باید بسیاری از موارد را در نمایش ویژه نوجوانان رعایت کرد.

وی در خصوص این نمایش نیز گفت: در این نمایش رستم سوار بر رخش کوچه به کوچه و خیابان به خیابان دنبال شخصی می‌گردد که در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

خاک‌کار با بیان اینکه این نمایش ویژه گروه سنی نوجوانان است، خاطرنشان کرد: در این نمایش بیشتر از بازیگران کودک استفاده شده است اما با توجه به ارتباطی که می‌تواند با مخاطب ایجاد کند، هم کودکان و هم نوجوانان می‌توانند از نمایش دیدن کنند.

وی با اشاره به نقطه عطف نمایش خود یادآور شد: نقطه اوج نمایش «اسطوره بچه‌های ایران» زمانی است که رستم به پیروزی می‌رسد کودکان و نوجوانان نیز در این قسمت است که ارتباط بهتری با نمایش پیدا می‌کنند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول