اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه:

مسابقات ربات مسیریاب در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: مسابقات ربات مسیریاب طرح آموزش‌های مسئله‌محور در کرمانشاه برگزار شد.

مسابقات ربات مسیریاب در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات ربات مسیریاب با حضور 93 نفر از کودکان و نوجوانان برگزیده دوره‌های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا در قالب 31 تیم در محل مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.

امیری با تاکید بر اهمیت علم رباتیک، گفت: خوشبختانه این دوره آموزشی مورد استقبال خوب کودکان و نوجوانان کرمانشاهی به‌ویژه پسران واقع شده است.

وی شناسایی و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های علمی و مهارتی را در توسعه هر چه بیشتر صنعت کشور امری بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مسئله‌محور و مسابقاتی از این دست می‌تواند در شکوفایی استعدادها و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی در مسیر پیشرفت روز‌افزون میهن اسلامیمان در عرصه‌های صنعتی اثربخش باشد.

امیری اظهار کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با 2 بخش مکانیک و الکترونیک آشنا شدند و اینکه یک ربات چگونه می‌تواند ببیند و مسیر را تشخیص دهد را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سرفصل‌هایی نظیر آموزش سنسورها، روش‌های مختلف پردازش داده‌ها، آشنایی با منطق مدارها، شناسایی و تنظیم ورودی‌ها و خروجی‌ها و برقراری ارتباط بین آنها، چگونگی برآورده کردن خواسته‌های ربات، آشنایی با انواع موتورها و گیربکس‌ها، انواع شاسی و بدنه، یادگیری محاسبات موتورها و کنترل سیستم‌ها را آموزش دیدند.

وی افزود: پیدا کردن و طی مسیر به‌طور صحیح در کوتاه‌ترین زمان و رسیدن به خط پایان از شاخص‌های پیروزی در این مسابقات است.

امیری اعلام کرد: همچنین مسابقات ربات‌های جنگجو طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد آموزش‌های مسئله‌محور با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی اداره‌کل آموزش استان کرمانشاه برگزار شد و در این مسابقات 162 نفر از فراگیران آموزش‌های طرح ملی مهندسان فردا در قالب 54 تیم، ساخته‌های ذهن و دست خود را به رقابت گذاشتند.

* روابط عمومی فنی و حرفه‌ای کرمانشاه، در کشور برتر شد

الهام فرهادی در این‌باره گفت: بر اساس ارزیابی روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با کسب 99.5 امتیاز از 100 امتیاز حائز رتبه برتر کشور شد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه به‌عنوان استان معین روابط عمومی ادارات کل آموزش فنی  و حرفه‌ای استان‌های غرب کشور تعیین شد.

* مسابقات بورس طرح آموزش‌های مسئله‌محور برگزار شد

مراد مسگریان اظهار کرد: مسابقات طرح ملی مهندسان فردا با محور آموزش‌های مسئله‌محور با حضور 45 نفر در قالب 15 تیم به‌مدت سه روز در محل کارگاه رایانه مرکز سنجش اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.

مسگریان خاطرنشان کرد: در این مسابقات علاوه بر معرفی تیم‌های برتر اول تا سوم، یک تیم نیز به‌عنوان تیم برتر فنی معرفی شد.

مربی این رشته تصریح کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با 2 بخش بورس و تجارت الکترونیک آشنا شدند و مفاهیمی از قبیل آشنایی با مفهوم تجارت الکترونیک و تاریخچه آن، آشنایی با کارت‌های الکترونیکی در ایران، فعال‌سازی ccv2 نحوه خرید با این کارت‌ها، پرداخت قبوض به‌صورت الکترونیکی را در بخش تجارت الکترونیک فرا گرفتند.

وی گفت: در بخش بورس نیز سرفصل‌هایی نظیر آشنایی با بورس و مفاهیم آن، آشنایی با بورس‌های بین‌الملل، عضویت در سایت‌های تالار بورس مجازی، نحوه خرید و فروش بورس در تالار مجازی، عضویت در مسابقات تالار بورس مجازی ایران، تجزیه و تحلیل کردن بازار بورس واقعی، افتتاح حساب بین‌المللی و شارژ کردن آن با کارت‌های عضو شتاب، نحوه خرید کردن از برترین سایت‌های تجارت الکترونیک دنیا و خرید کردن به وسیله کارت‌های عضو شتاب را آموختند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول