اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

800 شاطر اردبیلی آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده با آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، 800 نانوا و شاطر در سطوح مختلف آموزش عملی می‌بینند.

800 شاطر اردبیلی آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی ظهر امروز در جریان بازدید از کلاس‌های آموزش نانوایان در اردبیل اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت شاطری نانوایان این آموزش‌ها با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای داشتیم، قرار است افراد واجد شرایط به صورت تئوری و عملی در محل کارگاه‌های شماره یک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مربوطه را سپری کنند.

مدیرکل غله استان اردبیل یادآور شد: این کلاس‌ها با هدف بالا بردن میزان آگاهی و فنون پخت و کاهش میزان ضایعات نان برگزار می‌شود تا کمبودها و کاستی‌ها در این حوزه برطرف شود.

کریمی گفت:‌ مطابق بخشنامه‌های ابلاغی حضور همه نانوایان در کلاس‌های آموزشی الزامی بوده و آنها بدون کارت مهارت نمی‌توانند در این صنف فعالیت کنند.

این مسئول افزود: به منظور ایجاد انگیزه و تشویق برای این قشر زحمتکش آن دسته از نانوایانی که در کلاس‌ها حضور فعال داشته و خدمات مطلوبی را ارائه کنند از تسهیلات ویژه بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل غله استان اردبیل افزود: پرداخت تسهیلات بهسازی نیز با اولویت به نانوایانی پرداخت می‌شود که در این کلاس‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز با اشاره به تاثیر مستقیم امر‌ آموزش، اهمیت برگزاری کلاس‌ها و کسب آخرین یافته‌های علمی از نانوایان خواست با لحاظ کردن وجدان کاری در خدمت جامعه و مردم باشند.

کلام‌الله صفری تصریح کرد:‌ ما در صنوف مختلف آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را مدنظر قرار دادیم چرا که معتقدیم اگر فعالان هر صنف به مهارت مورد نظر آراسته باشند کارایی و بهره‌وری نیز به تبع افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک خواهد کرد و برخی از نارسایی‌ها و کمبودها در این حوزه را برطرف می‌کند.

در پایان این بازدید تعدادی از نانوایان تشکیل کلاس‌های مهارتی را در زمینه پخت نان و بالا بردن سطح آگاهی خود موثر دانستند و مشکلات و سؤال‌های خود را مطرح کردند تا مسئولان پیگیر رفع این معایب و مشکلات احتمالی باشند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول