اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب‌های منطقه‌ای زیرزمینی آبادان:

احداث سیل‌بند در آبادان ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب‌های منطقه‌ای زیرزمینی آبادان گفت: با احداث سیل‌بند در مناطقی که امکان وقوع سیل در آنها وجود دارد می‌توان از سیل‌زدگی بخش‌های مختلف شهری جلوگیری کرد.

احداث سیل‌بند در آبادان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان فرهنگ پورصدامی در نخستین جلسه ستاد بحران شهرستان که در نیمه دوم سال با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران تنها به یک ستاد، دستگاه و یا اداره خاصی مربوط نمی‌شود و همه بخش‌های مختلف اجرایی باید با آن درگیر و در ارتباط باشند.

وی افزود: سال گذشته با بارش متوالی و شدید همچنین مد آب رودخانه بهمنشیر، شاهد بالا آمدن آب و آبگرفتگی بحرانی برخی مناطق آبادان نظیر محدوده زیر پل ابوالحسن، انتهای خیابان کشتارگاه و انتهای بهمن 21 شدیم.

مدیر امور آب‌های منطقه‌ای زیرزمینی آبادان خاطرنشان کرد: امسال برای پیشگیری از چنین حادثه‌ای بخش‌های مختلفی از این مناطق لایروبی شده است.

وی بیان کرد: آبگرفتگی صورت گرفته ممکن بود که به خطرات بزرگ‌تری بیا‌نجامد به همین دلیل باید پیش از آغاز فصل بارندگی امسال، در راستای جلوگیری از چنین پیش آمدی اقدام عاجل کرد.

* لایروبی انهار نیازمند اعتبار است

پورصدامی تصریح کرد: لایروبی بیشتر مناطق مذکور نیازمند اختصاص اعتبار است که از مسئولان شهری به‌ویژه فرماندار ویژه آبادان می‌خواهیم در این خصوص همکاری و تعامل لازم داشته باشند.

وی به ایجاد سیل‌بند به‌عنوان راهکار مقطعی اشاره کرد و گفت: دومین راهکاری که برای پیشگیری از چنین حوادثی می‌توان اتخاذ کرد تثبیت سواحل و ایجاد سیل‌بند است که در این خصوص شهرداری با امکانات موجود فعلی‌اش می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف همراهی کند.

مدیر امور آب‌های منطقه‌ای زیرزمینی آبادان خاطرنشان کرد: با احداث سیل‌بند در مناطقی که امکان وقوع سیل در آنها وجود دارد می‌توان ساکنان و بخش‌های مختلف شهری را از خطر پیش‌رو در امان نگه داشت.

وی با بیان اینکه امسال گوش به زنگ بارندگی هستیم، اضافه کرد: البته تمهیدات دیگر نیز اندیشیده شده و از جمله آن می‌توان به پمپاژ کردن سطح آب رودخانه اشاره کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول