اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکز زنجانرود:

سیل زنجانرود خسارت جانی نداشت

خبرگزاری فارس: بخشدار زنجانرود با اشاره به اینکه سیل زنجانرود خسارت جانی نداشته است، گفت: اقلام مورد نیاز زندگی در بین خانواده‌های سیل‌زده توزیع شده است.

سیل زنجانرود خسارت جانی نداشت

علی پاک‌منش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سیل اخیر زنجانرود موجب وارد شدن خسارت به مزارع و منازل مسکونی هشت روستا در منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه سیل مذکور موجب واردآمدن خسارت 50 تا 100 درصدی به مزارع روستاهای منطقه شده است، افزود: بیشترین خسارتی که سیل وارد کرده است به روستای مشمپا بود.

بخشدار زنجانرود با اشاره به تخریب 100 درصدی برخی از مزارع روستای مشمپا افزود: همچنین یک دستگاه تراکتور نیز در اثر سیل شدید از بین رفته است.

وی همچنین تلف‌شدن 50 راس گوسفند را نیز ارمغان سیل به روستای مشمپا عنوان کرد و افزود: در بخش اماکن روستایی نیز هشت واحد مسکونی کاملا تخریب شده است.

پاک‌منش در ادامه آب‌گرفتگی 150 منزل مسکونی در منطقه را از جمله اثرات سیل عنوان کرد و افزود: امدادرسانی لازم به افراد سیل‌زده و خسارت دیده صورت گرفته و لوازم اولیه زندگی از قبیل پتو، پوشاک و لوازم خوراکی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین در زمینه خسارات وارد آمده به تاسیسات برق، آب و گاز افزود: با انجام اقدامات لازم تاسیسات آب، برق و گاز منطقه انجام شده است.

بخشدار زنجانرود همچنین با اشاره به اسکان خانواده‌های خسارت‌دیده افزود: در حال حاضر خانواده‌های آسیب‌دیده در منازل همسایه‌ها و یا منازل اقوام و خویشان اسکان یافته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سیل به سایر روستاهای منطقه افزود: بر اثر سیل شدید باغات انگور و سیب روستای چرلان‌گوش به کلی از بین رفته است.

پاک‌منش یادآور شد: همچنین 37 راس احشام و گوسفند روستای چرلان‌گوش نیز بر اثر تگرگ شدید تلف شده‌اند.

وی همچنین خسارت وارد شده به روستاهای مهرآباد، چهرآباد و گوتون را نیز در حدود 50 تا 70 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان خسارت به مزارع این روستاها وارد شده است.

بخشدار زنجانرود در زمینه پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب‌دیده افزود: خانواده‌هایی که بیمه دارند و خانواده‌هایی که منازل مسکونی آنها تخریب شده است می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن اقدامات لازم را در زمینه دریافت تسهیلات انجام دهند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول