اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

دومین جشنواره هنرهای تجسمی در گچساران پایان یافت

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در بخش پوستر‌ سازی با موضوع دعای باران با معرفی نفرات برتر در گچساران، به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی در گچساران پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جشنواره استانی هنرهای تجسمی در بخش پوستر سازی در دو قسمت دستی و رایانه‌ای با موضوع دعای باران امروز و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و جمعی از مسئولان این شهرستان به اتمام رسید.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد در پایان این جشنواره با قرائت بیانیه هیئت داوران اظهار کرد: گرافیک به عنوان هنر و رسانه همواره حضوری پررنگ در عرصه‌های مختلف زندگی معاصر دارد.

مجتبی ملایی با بیان اینکه هیچ عرصه‌ای از جهان بدون تأثیر و ردپای این هنر و رسانه نیست، افزود: ابعاد تبلیغاتی هنرهای تجسمی کاربردی‌ترین عرصه‌ای بوده که گرافیک در آن متجلی شده است.

وی ادامه داد: امروزه در کنار بعد تبلیغاتی این هنر و به موازات آن بعد هنری و جنبه خلاقانه برای خلق آثار فاخر شکلی متفاوت از این هنر و رسانه را نمایان ساخته است.

ملایی تأکید کرد: توجه به جنبه‌های خلاقانه و نشان دادن مفاهیم متعالی در تولید آثار در این فضا سبب شکل‌گیری و برگزاری جشنواره‌های مهمی از جمله بسم‌الله، رضوی، و دو سالانه عاشورا شده است.

فضای کلی آثار جشنواره دعای باران دارای ضعف اساسی بود

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد فضای کلی آثار جشنواره پوستر سازی دعای باران را از نظر معیارهای تخصصی طراحی پوستر دچار ضعف‌های اساسی دانست و گفت: این ضعف به ویژه در بخش چیدمان نوشتار در تمامی آثار برگزیده و ضعیف وجود دارد.

ملایی یادآور شد: با توجه به اینکه طراحی عنوان‌های خوبی صورت گرفته بود اما رفتار خلاقانه‌ای در این بخش مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از آثار ارائه شده در این جشنواره ترکیب‌بندی مورد توجه قرار نگرفته است و آثاری که در این زمینه موفق بوده، از نظر اجرا دارای ضعف است.

به گزارش فارس، در پایان جشنواره هنرهای تجسمی دعای باران، هیئت داوران بهترین آثار را در دو بخش دیجیتال و دستی به خاطر استفاده خلاقانه از تکنیک، ترکیب‌بندی و ایده‌پردازی به عنوان نفرات برتر معرفی کردند.

سمیه طاهری، سید سامان موسوی، آذر عباس‌پور و زهرا رضایی، ماندانا هوشمندی، محمدعلی رضایی، صدیقه صالحی و سید جمال‌الدین موسوی به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده پوسترسازی دستی و رایانه‌ای با موضوع دعای باران توسط هیئت داوران این جشنواره انتخاب شدند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول