اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان:

هنرهای تجسمی سازنده پایه‌های استدلال افراد هستند

خبرگزاری فارس: دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: پرداختن به هنرهای تجسمی می‌تواند قوای فکری را در کودکان فعال کند و سازنده پایه‌های استدلال و ادراک افراد باشد.

هنرهای تجسمی سازنده پایه‌های استدلال افراد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جلیل جوکار ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به امور هنری برای کودکان مقوله‌ای است که باید از همان کودکی به آن پرداخته شود و آموزش آنها در صدر تمامی امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشمندان بر این عقیده هستند که در حوزه هنرهای تجسمی پنج قدرت ذهنی فعال می‌شود، تصریح کرد: چنانچه کودکان از همان سنین کودکی به هنر به خصوص در حوزه‌ هنرهای تجسمی بپردازند، پنج قدرت تفکر، تخیل، تجسم، انطباق و ابتکار فعال می‌شود، که همین امر می‌تواند پایه‌های استدلال و ادراک افراد را بسازد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اضافه کرد: بر همین اساس باید کودکان را به این سمت از هنر سوق دهیم تا قدرت‌های تخیل و تفکر در آنها بالا رود.

وی ادامه داد: هر چند این وجه از آموزش هنرهای تجسمی در آموزش و پرورش نادیده گرفته شده است، می‌توان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی پایه‌ محکمی را برای کودکان ایجاد و حتی از آنها به عنوان رشته‌ای تخصصی در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

جوکار به وجه دیگری از هنر که همان هنر درمانی است، اشاره و تاکید کرد: با پرداختن به هنر می‌آموزیم که چگونه تنش‌های درونی را تخلیه و به آرامش درونی برسیم و هر کسی از آحاد جامعه که یک هنر را بشناسد و به آن بپردازد از نظر روانشناسی فردی آرام‌تر است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی جوان و دوسالانه‌ها و مسابقات مختلفی در کشور و سایر کشورها داریم، افزود: با یک نگاه عمقی به برگزاری جشنواره‌های کودکان می‌توان زمینه‌های لازم را برای شرکت کودکان در جشنواره‌های دیگر و حتی در مسابقات کشوری نیز فراهم آورد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان گفت: با خلق آثاری که کودکان ایجاد می‌کنند و با قرار دادن این آثار در اختیار دانشمندان و روانشناسان کودک می‌توان مقداری از نقض روانشناسی اجتماعی را کاهش داد.

وی در ادامه ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته را از اهداف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان دانست و اظهار کرد: پرورش استعدادهای خلاق و تبادل تجربه‌های هنری و ایجاد انگیزه و توجه دادن به هنر کودکان در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره اشاره و تصریح کرد: در دومین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان حمید شاه آبادی، اصغر امیرنیا، محمود شالویی، یاسمین سینایی، بهرام کلهرنیا، علی هاشمی شهرکی، علی تن، علی حاجی زکی، عبدالرحیم سیاهکارزاده، بهزاد بابایی و خانم انصار نماینده کانون پرورش کودک و نوجوان حضور دارند.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان هیئت انتخاب آثار را نیز این‌گونه نام برد و ادامه داد: یاسمین سینایی، بهرام کلهرنیا، علی هاشمی شهرکی، علی تن که در دو رشته نقاشی و خوشنویسی آثار را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول