اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

خروج «مرسک» تاثیری بر حمل و نقل دریایی نداشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها هرگز توقفی در فعالیت‌های این سازمان پیش نیامده است، گفت: عدم حضور شناورهای کانتینربر کشتیرانی مرسک در بنادر ایران، هیچ تاثیری بر امور نگذاشته است.

خروج «مرسک» تاثیری بر حمل و نقل دریایی نداشته است

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به تحریم‌های اعمالی از طرف کشورهای غربی علیه اقتصاد ایران اظهار داشت: این روزها کسانی هستند که می‌گویند تحریم‌ها حمل و نقل دریایی ایران را فلج کرده است اما در پاسخ به این افراد باید گفت که با وجود اینکه تمامی تمرکز و فشار تحریم‌ها بر حمل و نقل و صنایع دریایی معطوف شده است، اما کماکان این بخش فعال بوده و به حیات و پویایی خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: میزان صادرات مواد غیرنفتی در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل افرایش یافته و به رقم هشت میلیون و 900 هزار تن رسیده است.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت ترانزیت کالا از مرزها و بنادر هرمزگان از رشد 12 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل برخوردار است.

صفایی از افزایش فعالیت‌های کانتینری در بنادر هرمزگان نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: از تحریم‌ها تاثیر نامطلوبی  نپذیرفته‌ایم، بلکه همواره در این ماه‌ها توسعه زیرساخت‌ها و خطوط حمل و نقلی را نیز در دستور کار داشته‌ایم.

وی افزود: اگر دیده می‌شود که یک خط کشتیرانی دیگر در بنادر ایران پهلو نمی‌گیرد؛ به این معنی نیست که صنعت حمل و نقل دریایی کشور راکد شده است.

صفایی افزود: زمانی که خطوط کشتیرانی «مرسک» که ماهیت صهیونیستی دارد می‌گوید دیگر به بنادر ایران نمی‌آید باید متوجه بود که ده‌ها خط دیگر که سال‌هاست به بنادر ایران تردد داشته‌اند کماکان متقاضی حضور در بنادر کشور هستند.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی به طور متمرکز و با تمام توان و نیرو به کار خود ادامه می‌دهند و باید گفت که ماحصل این تلاش‌ها علاوه بر تامین نیازهای اقتصادی و تجاری، توسعه بنادری همانند شهید رجایی در ماه‌های اخیر بوده است.

 

وی افزود: بنادر، دریانوردی، صنایع و زیرمجموعه‌های وابسته آن هرگز توقف نداشته است.

امور تخلیه و بارگیری بیش از 60 درصد کالاهای وارداتی و صاداراتی ایران از طریق بندر شهید در غرب بندرعباس محقق می‌شود.

این بندر در بین 40 بندر تجاری برتر دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول