اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای استان اصفهان:

با کاروان‌های عروسی هنجارشکن برخورد قضایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای استان اصفهان گفت: در سال جاری با کاروان‌های عروسی هنجارشکن که سبب برهم خوردن نظم عمومی شهر می‌شوند، برخورد قضایی می‌شود.

با کاروان‌های عروسی هنجارشکن برخورد قضایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین فقیهی ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع عملکرد ایام نوروز به تصمیمات آینده این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: سه برنامه مهم در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار سال جاری قرار گرفته است که نمونه آن دفتر حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر، گزارش عیون خودرویی، برخورد با هنجارشکنان کاروان‌های عروسی است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدام این ستاد و برخورد با کاروان‌های عروسی هنجارشکن پرداخت و افزود: جلسه‌ای با نیروی انتظامی استان و نیز دستگاه قضایی گذاشته و تصمیماتی گرفته شده است که قبل از برگزاری مراسم عروسی داماد به اتفاق یک معرف به کلانتری محل برگزاری عروسی رفته و تعهد می‌شود در برگزاری مراسم عروسی یک سری مواردی را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت آن موارد تالار موظف به سرویس‌دهی نیست.

دبیر ستاد احیای استان اصفهان به تعهدنامه هفت ‌بندی اشاره کرد و افزود: در این تعهدنامه از داماد تعهد گرفته می‌شود که طی مراسم عروسی سبب راه‌بندان، رقص و پای‌کوبی در معابر عمومی نشده و نیز در مراسم خود اجرای موسیقی غیرمجاز و نیز مواد محترقه که سبب آلودگی صوتی می‌شود، استفاده نکند.

وی هم‌چنین نظارت بر جدا بودن و عدم اختلاط مرد و زن و رعایت شئونات اسلامی را از دیگر موارد مهم این تعهدنامه دانست و افزود: هر چند در بیش‌تر موارد رعایت می‌شود اما در صورت مشاهده هر گونه عدم تعهد به مأموران گشت نیروی انتظامی ارجاع داده می‌شود.

فقیهی هدف از این کار جلوگیری از هرج و مرج دانست و گفت: این طرح از سه ماه گذشته از طریق ابلاغ کشوری اعلام و در استان اصفهان اجرایی شده است.

*راه‌اندازی دفتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

وی در بخشی از صحبت‌های خود به راه‌اندازی دفتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و افزود: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گاهی دچار مشکلات حمایتی می‌شدیم که با تأکیدات ستاد احیای کل کشور این دفتر راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد در راستای حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان به معروف تشکیل شده است که با همکاری دستگاه قضایی در هر ستاد از شهرستان‌ها و نیز شهر اصفهان یک نفر حقوقدان در دفتر حاضر و به این امر رسیدگی می‌کند.

*عیون خودرویی توسط افراد معتمد گزارش می‌شود

وی در بخشی از صحبت‌های خود به مظاهر عیون خودرویی اشاره کرد و گفت: برخی از سرنشینان خودروهای سطح شهر با آلودگی‌های صوتی و هنجارشکنی‌ها به اذیت و آزار دیگران می‌پردازند که گزارش می‌شود.

فقیهی ادامه داد: هم‌چنین اختلاط زن و مرد در اتوبوس‌ها و برخی رفتارهای ناپسند دیده می‌شود که این‌گونه رفتارها در دفترچه‌هایی که افراد معتمد در دست دارند به همراه مشخصات مرتکبان درج می‌شود.

وی افزود: این‌گونه افراد بسیار قابل اعتماد و میانه‌رو هستند که بیش‌تر عیوب خودرویی را از نوع رنگ ماشین، شماره خودرو، مکان و ساعت و نوع تخلف درج می‌کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان داشت: گزارش این افراد به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و به نیروی انتظامی تحویل و دستور توقف خودرو داده می‌شود.

وی ادامه داد: در درجه نخست برخورد با تذکرات و در مراحل بعدی با دستورات دستگاه قضایی برخورد می‌شود.

*توزیع بیش از 200 هزار مورد اقلام فرهنگی و ارشادی در نوروز 91

فقیهی هم‌چنین در ادامه صحبت‌های خود به گزارش عملکردی از ایام نوروز و اقدامات ستاد احیاء پرداخت و گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ایام نوروز بیش‌تر موارد تذکری و تشویقی در برخورد با هنجارهای اجتماعی داشته است، چنانکه در 11 شهر بزرگ استان از جمله، شهرضا، کاشان، دهاقان، نجف‌آباد، چادگان و لنجان، نایین و نطنز و تیران و کرون اجرا شد.

وی گفت: در امر تذکرات 120 هزار و 400 مورد تذکر توسط 2 هزار و 700 نیروی مردمی که داوطلبانه اعلام آمادگی کردند، صورت گرفت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در ایام نوروز میلیون‌ها نفر وارد اصفهان می‌شوند، افزود: بیش‌تر تذکرات ستاد احیاء لسانی است و در صورت مشاهده برخی از مواد خاص با همکاری نیروی انتظامی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این ایام نوروز 90 هزار اقلام فرهنگی بین افراد توزیع شد که بیش‌تر اقلام جنبه فرهنگی، توضیحی و ارشادی و برخی تشویقی داشته است.

فقیهی اضافه کرد: چاپ نشریه برای تمام گروه‌های سنی و برنامه تشویقی برای خانواده‌هایی که رعایت ارزش‌ها را کرده از دیگر برنامه‌های تشویقی این ستاد بوده است.

وی ادامه داد: بلیت‌های نیم‌بها به تعداد 2 هزار عدد برای بازدید اماکن تاریخی، اهدای 500 بلیت تماشای فیلم در سینما به طور رایگان و نیز 800 بلیت باغ پرندگان از اقداماتی بوده است که در ایام نوروز به افرادی که شئونات اخلاقی را رعایت کردند، اهداء شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول