اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خدام رضوی در دهه کرامت صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در شیراز

خبرگزاری فارس: جشنواره زیر سایه خورشید در دهه کرامت با حضور خدام حرم امام رضا(ع) در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون هماهنگی کانون رهپویان وصال شیراز بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید را برای چهارمین سال متوالی در دهه کرامت امسال در شیراز برگزار می‌کنیم.

احد پاریابی ادامه داد: این جشن‌ها برای سال دوم به صورت کشوری و برای نخستین سال به صورت بین‌المللی در کشور عراق، افغانستان، هندوستان و لبنان برگزار می‌شود و ویژگی مورد توجه این جشن‌ها، خودجوشی و مردمی بودن آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ستادی به‌نام «شجر» در آستان قدس رضوی تشکیل شده است که تشکل‌های مردمی فعال در هر استان و شهرستان را شناسایی کرده و برنامه‌های دهه کرامت را همزمان و هماهنگ با این آستان در شهرستان‌ها برگزار می‌کند و در استان فارس اجرای این برنامه‌ها با کانون رهپویان وصال است.

معاون هماهنگی کانون رهپویان وصال شیراز تصریح کرد: اعزام خادمان به بیش از 100 شهرستان در 22 استان کشور از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ است.

پاریابی افزود: توزیع بیش از 1.5 میلیون بسته فرهنگی، حضور خدام در مراکز هسته‌ای بوشهر و نطنز و برگزاری شش همایش طب‌الرضا از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها از 31 شهریور‌ماه جاری با مراسم استقبال از خدام رضوی در فرودگاه شیراز شروع می‌شود و شامل غبارروبی گلزار شهدا و تجدید‌میثاق با آن‌ها، زنگ رضوی در سه مدرسه رهپویان وصال و امام رضا (ع)، بازدید خدام رضوی از زندان مرکزی عادل‌آباد و آزادی همزمان هشت زندانی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان سلمان و جنت، جشن در دانشگاه صنعتی و حسینیه رهپویان وصال از برنامه‌های خاص کانون در دهه کرامت است.

معاون هماهنگی کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه کانون رهپویان وصال در جلسات هفتگی خود بین چهار تا 5 هزار نفر را زیر‌پوشش برنامه‌های فرهنگی مذهبی قرار می‌دهد، گفت: مشکل عمده ما در عرصه کارهای فرهنگی، نداشتن مهندسی فرهنگی و عدم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان مربوطه نسبت به منطقه‌بندی است، چرا که با یک برنامه نمی‌توان تمام مناطق کشور یا استان فارس را پوشش داد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول