اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

استراتژی دشمن همیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تردیدی نیست که استراتژی دشمن همیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به منافع نامشروع است.

استراتژی دشمن همیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا طاهری صبح امروز در دیدار با سرپرستان اداره فرهنگی و امنیتی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و معاون فرهنگی و اداری مالی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه که ما به دنبال آن هستیم جلوگیری از ایجاد انگیزه مجرمانه در ذهن افراد است و در واقع تلاش می‌کنیم تا با کار فرهنگی زمینه‌های وقوع جرم در جامعه را شناسایی و از بین ببریم.

وی افزود: ساختار معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امر به معروف و نهی از منکر به هم نزدیک است و امیدواریم، بتوانیم در کنار هم و با وحدت و تعامل از خدشه‌دار شدن کرامات انسانی در جامعه جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همه ما سربازان ولایت هستیم که در گردان‌های مختلف در یک لشکر تحت امر ولی مسلمین تکالیف خود را انجام می‌دهیم، گفت: اگر چه جنس و ابزار و جبهه جنگ تغییر کرده‌اند، اما تردیدی نیست که استراتژی دشمن همیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به منافع نامشروع است.

طاهری بیان داشت: امروز دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی نظام و دین را نشانه گرفته و برای رسیدن به اهداف خود از هر حربه‌ای استفاده می‌کند و ما نیز برای اینکه بتوانیم با آنها مبارزه کنیم باید همانند دوران دفاع مقدس از نیرو‌های مردمی در این راستا استفاده ببریم.

وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ملی و فراملی، آرایش‌های فرهنگی و فکری است، ادامه داد: آنچه که امروز حرف نخست را می‌زند، عملیاتی شدن سلاح فرهنگی یعنی فکر، زبان و قلم است.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال 1379 با تأکید مقام معظم رهبری در سطح کشور و در همان سال‌ها در استان سیستان و بلوچستان مانند دیگر استان‌های کشور راه‌اندازی شد و فعالیت‌های خود را در سطح کشور آغاز کردند.

موسی سنچولی افزود: هم اکنون در سطح ادارات، نهادها، ارگان‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز آموزشی، اتحادیه‌های اصناف، دانشگاه‌ها، مدارس و ... نزدیک به 3 هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

وی بیان کرد: برای اجرای دستور‌العمل‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، اولویت‌ها را مشخص کردیم و طبق آن ابتدا با تمامی دانشگاه‌های سراسر استان تفاهمنامه منعقد شد که بر اساس آن از دانشجویانی که موضوع پایان‌نامه خود را به مباحث امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند حمایت می‌شود.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با مدارس و تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تأثیرگذار در این زمینه نیز تفاهمنامه امضا کرده‌ایم.

سنچولی ادامه داد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان انجام شده است اما رضایت کامل حاصل نشده و در زمینه شیوه‌ها و نگرش‌های امر به معروف و اینکه چه اقداماتی انجام دهیم که منجر به تغییر رفتار شود معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر تغییر رفتار و تغییر نگرش است، تصریح کرد: کلاس‌های اخلاق برای اکثر مدیران برگزار شده و بیشتر آنها ماهیانه در این جلسات شرکت می‌کنند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در ادامه، ضمن اعلام هرگونه تعامل و همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم در راستای نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان بازوانی توانمند باشیم.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول