اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد

کاهش 2700 فقره پرونده در شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: کاهش 2700 فقره پرونده در شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب ظرف یکسال گذشته از دستاوردهای مهم ما بوده است

کاهش 2700 فقره پرونده در شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، بهمن نریمانی در گفتگویی در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی در دادگاه‌ها عمومی و انقلاب اظهار کرد: با رعایت موازین قانونی برنامه‌هایی از جمله جلوگیری از ورود پرونده‌های غیر‌قضایی توسط واحد ثبت و کنترل دادخواست و ارشاد مراجعان در راستای مراجعه به مراجع ذیصلاح و کاهش دو هزار و 700 فقره پرونده در شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب در طی یک‌سال گذشته بوده است.

نریمانی موجودی پرونده‌ها‌ را در سال گذشته نه هزار و 587 فقره عنوان کرد که این میزان در سال جدید به شش هزار و 798 فقره کاهش یافته است.

وی کاهش زمان رسیدگی در محاکم را از دیگر برنامه‌ها در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی دانست و گفت: کاهش زمان رسیدگی در محاکم به نحوی بوده است که میانگین رسیدگی در دادگاه‌های جزایی حدود 20 روز و در دادگاه‌های حقوقی حدود 45 روز بوده است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اصلاح بند ج ماده 18 آئین‌نامه قانون نحوه محکومیت‌های مالی تصریح کرد: عملیاتی کردن بند ج اصلاحی ماده 18 آئین‌نامه قانون نحوه محکومیت‌های مالی و تشکیل ستاد با حضور رئیس کل دادگستری‌، قائم مقام و معاون قضائی، که در نتیجه حدود 500 نفر از زندانیان سطح استان توسط محاکم و شوراهای حل اختلاف با رعایت موازین قانونی آزاد شدند.

نریمانی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های ما بازدید دوره‌‌ای از زندان مرکزی بوده است که در این مورد بر‌اساس جدول زمان‌بندی شده شش ماهه‌، رؤسای دادگستری‌های سطح استان و رؤسای شعب جزایی و انقلاب بر‌اساس برنامه اعلام شده به ترتیب دو و سه بار از زندان مرکزی استان کرمانشاه بازدید کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلات زندانیان آشنا شدند‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول