اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد

اتخاذ مدیریت واحد در مراکز نمونه گردشگری کردستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر اتخاذ مدیریت واحد در توسعه مناطق نمونه گردشگری کردستان تاکید کرد.

اتخاذ مدیریت واحد در مراکز نمونه گردشگری کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی عصر امروز در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان اظهار کرد: به منظور تسریع در روند توسعه مناطق نمونه گردشگری استان اتخاذ مدیریت واحد برای کاهش زمان اجرای طرح‌ها در این مناطق الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان کردستان در زمینه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری باید با برنامه‌ریزی منسجم از بسترهای موجود برای توسعه بخش گردشگری و توریست در استان نهایت استفاده را برد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، تاسیس شرکت توسعه و عمران آبیدر سنندج با همکاری شهرداری سنندج و سازمان همیاری شهرداری‌های استان نمونه، موفق در اجرای طرح مدیریت واحد مناطق نمونه گردشگری استان است.

نوسودی از عدم مدیریت واحد در مناطق نمونه گردشگری استان ابراز نارضایی کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در بخش گردشگری نیازمند همکاری همه دستگاه متولی و در نهایت وجود مدیریت واحد و سیستم اجرایی سازمان‌یافته هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود تمایل سرمایه‌گذار برای ورود به بحث توسعه مناطق نمونه گردشگری متاسفانه به دلیل بروکراسی‌های اداری و مراحل فرسایشی صدور مجوز، شاهد ناامیدی سرمایه‌گذاران و عدم جذب سرمایه در این مناطق هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: قطعاً این وضعیت لطمات فراوانی را به توسعه سرانه مناطق گردشگری استان وارد می‌کند.

نوسودی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز گردشگری استان باید متناسب با نیاز زیست‌محیطی و توریستی مناطق مختلف صورت پذیرد و از امکانات و مشارکت مردم و افراد بومی در اجرای طرح‌های عمرانی و گردشگری استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار توجه به زیرساخت‌های گردشگری را زمینه‌ساز توسعه همه جانبه استان برشمرد و خواستار همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه ادارات خدمات‌رسان برای تسریع در انجام طرح‌های گردشگری و کاهش زمان به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها شد.

وی تاکید کرد: وجود اعتقادات و باورهای اصیل دینی و مذهبی موجب جذب تعداد کثیری از مردم به سمت مراکز مذهبی به ویژه امامزاده‌ها و قبور متبرکه شده و فرصت گردشگری مناسبی را مهیا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه توسعه عمرانی مراکز مذهبی استان برای جذب بیشتر زائران را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان تصریح کرد: توجه به بسته‌های کوچک گردشگری و توسعه مراکز کوچک توریستی و زودبازده باید در اولویت برنامه‌های کارگروه قرار گیرد.

 

لازم به ذکراست؛ در این جلسه بررسی پیش طرح‌های منطقه نمونه گردشگری «بابا گرگر» در شهرستان قروه، منطقه نمونه گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران و برخی دیگر از طرح‌ها با حضور اعضای کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول