اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه گردشگری کردستان صورت گرفت

اجرایی شدن طرح جامع گردشگری «باباگرگر» در کردستان

خبرگزاری فارس: اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری «باباگرگر» در کارگروه گردشگری استان کردستان تصویب شد.

اجرایی شدن طرح جامع گردشگری «باباگرگر» در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: منطقه باباگرگر به دلیل وجود امامزاده و آب معدنی و فضای تفریحی قابلیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری دارد و به همین دلیل این مکان باید به سرمایه‌گذار توانمند واگذار شود تا بتوان بسته‌های سرمایه‌گذاری را در این منطقه عملیاتی کرد.

امیر الهی هدف از اجرای این طرح را پیوند فضای زیارتی و سیاحتی با یکدیگر، جذب سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه، حفاظت و صیانت از بقعه و زیارتگاه، احداث سایت توسعه گردشگری و حفاظت از آن، و ایجاد فضایی مذهبی زیارتی برای زائران و گردشگران ورودی به منطقه عنوان کرد.

به گفته وی، با جذب سرمایه‌گذار، کارهایی در این منطقه انجام خواهد شد که شامل ایجاد مراکز اقامتی باز، کمپینگ، آلاچیق، فروشگاه صنایع‌دستی، مرکز موقت امداد و نجات، سرویس‌های بهداشتی، پیاده‌راه، ایجاد مراکز آب درمانی، محل ذبح حیوانات برای نذورات زائران، و پارکینگ برای رفاه حال گردشگران است.

الهی گفت: منطقه نمونه گردشگری «بابا گرگر» به دو قطب تفریحی ـ زیارتی تقسیم خواهد شد که در قطب تفریحی پروژه‌های توسعه گردشگری توسط سرمایه‌گذار اجرا و در قطب زیارتی که زیر نظر اداره اوقاف است طرح توسعه زیارتگاه و امامزاده انجام خواهد شد.

وی افزود: ایجاد این دو قطب به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر در منطقه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول