اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی:

هیئت شطرنج استان قوی‌ترین هیئت برای استعدادیابی نونهالان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی قوی‌ترین هیئت و یک قطب در زمینه استعدادیابی از نونهالان در سطح کشور است.

هیئت شطرنج استان قوی‌ترین هیئت برای استعدادیابی نونهالان است

مسعود جهان‌نورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:‌ کمیته استعدادیابی از سال 89 در هیئت شطرنج استان دایر شد و در طی این مدت سرمایه‌گذاری‌های زیادی در رده‌های سنی نونهالان انجام شده و بیشتر انرژی مربیان صرف این کار شده است.

وی با بیان اینکه هیئت شطرنج استان در امر استعدادیابی از نونهالان رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورده است، افزود: وجود مدارس شطرنج در ارومیه و شهرستان‌ها موجب توسعه فعالیت‌ها و روندهای آموزشی هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی شده است.

جهان‌نورد بیان اینکه بیش از 200 شطرنج‌باز در رده‌های سنی مختلف در دو بخش پسران و دختران در مدرسه شطرنج ارومیه آموزش می‌بینند، تصریح کرد: با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان بیش از 60 نفر امسال وارد این مدرسه شدند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیئت شطرنج استان سال‌های گذشته پایین‌ترین رتبه را در جدول رده‌بندی هیئت‌ها داشت، گفت: با رعایت شاخص‌های توسعه‌یافتگی همچون به کارگیری نیروهای انسانی با مدارک تحصیلی عالی، ارتقای سیستم آموزشی، فعال‌سازی هیئت‌ شطرنج در شهرستان‌ها و توجه به ورزش بانوان در سال 89، به رده 19 جدول ارزشیابی رسیدیم و در سال 90 با سه رده ارتقا رتبه 16 را در جدول رده‌بندی کسب کردیم.

وی جهش و تغییرات سازنده در هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری متعدد دوره‌های مربی‌گری و داوری به منظور ارتقای سطح بازی، تعامل با ادارات و سازمان‌ها، برگزاری مسابقات سراسری مراکز تربیت معلم کشور در ارومیه نشانگر ارتقای هیئت شطرنج استان در همه شاخص‌ها است.

جهان‌نورد با بیان اینکه هیئت شطرنج با رویکرد جدید و اصولی و با بهره‌گیری از دو نهاد ورزشی یعنی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: رویکرد چندجانبه و آموزش شطرنج به عنوان بازی فکری در ادارات و سازمان‌ها موجب توسعه این ورزش در استان شده است.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اخلاق‌مداری و منش پهلوانی در ورزش بسیار کمرنگ شده است بر‌ بسط و گسترش این امر مهم تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم روسای هیئت‌ها و متولیان توسعه اخلاق‌مداری در ورزش است که هیئت شطرنج استان در سال‌های اخیر به این مهم دست یافته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول