اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی:

مسابقات قهرمانی شطرنج لیگ دسته یک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات قهرمانی شطرنج لیگ دسته یک باشگاه‌های استان در شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی شطرنج لیگ دسته یک برگزار می‌شود

مسعود جهان‌نورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه هیئت شطرنج استان دارای برنامه محوری است، اظهار داشت: مدرسه شطرنج برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر بیش از 200 نفر در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان عضو این مدرسه هستند.

وی با بیان اینکه در مدرسه شطرنج ارومیه، استعدادیابی انجام می‌شود، افزود: بهترین مربیان شطرنج استان و افراد متخصص را در مدرسه شطرنج آموزش می‌دهند، زیرا هدف از استفاده از این مربیان تخصص‌گرایی و راه‌اندازی پایگاه قهرمانی است.

جهان‌نورد با بیان اینکه هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی قوی‌ترین هیئت در استعدادیابی از رده‌های سنی نونهالان در سطح کشور است، تصریح کرد: این ارزشیابی براساس تعداد هیئت فعال و مدارس شطرنج در استان است و بر اساس همین شهرستان‌های بوکان، ارومیه، اشنویه، مهاباد، نقده، میاندوآب و چایپاره مدرسه شطرنج دارند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از اساتید بین‌المللی شطرنج وارد این مدرسه می‌شود، اذعان داشت: این امر به منظور اجرای برنامه‌های پیشرفته آموزشی برای رده‌های سنی مختلف و ارتقای سطح دانش مربیان استان است.

جهان‌نورد در ادامه با بیان اینکه مسابقات شطرنج جام رمضان امسال با استقبال زیاد شطرنج‌بازان در هیئت شهرستان‌های استان برگزار شد، گفت: این مسابقات امسال در شهرستان‌های سلماس، میاندوآب و ارومیه مشترک با نقده برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج لیگ دسته یک باشگاه‌های استان خاطرنشان کرد:‌ دور نخست این مسابقات به میزبانی هیئت شطرنج ارومیه در هفته سوم شهریور و در سالن شطرنج آغاز می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نفرات برتر 16 رده سنی دختران و پسران را هیئت‌های شهرستانی به خود اختصاص داده‌اند، گفت:‌ روند آموزش شطرنج در سطح استان توسعه یافته است و این امر برای هیئت استان نقطه قوت محسوب می‌شود و با پیشرفت این روند بعد از دو سال هیئت شطرنج استان در سطح تیم ملی و کشور مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول