اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد مشهد خبر داد

تذکر به 1500 واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانه در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از تذکر به یک هزار و 500 واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانه خبرداد و تاکیدکرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخورد با تبلیغات کالاهای خارجی که دارای مشابه داخلی هستند، بسیار جدی است.

تذکر به 1500 واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانه در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن صدیق عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد جدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس با محصولات فرهنگی غیر مجاز اظهار کرد:‌ مبارزه با محصولات غیر مجاز از جمله سی‌دی‌های مبتذل، مستجهن، رایت شده و دایویکس به صورت جدی دنبال می‌شود که در همین راستا تعدادی سی‌دی غیر مجاز از ابتدای سال جمع‌آوری شده و امیدوارم در پایان سال‌‌جاری تمام محصولات غیرمجاز جمع‌آوری شده منهدم می‌شود.

وی از جمع‌آوری و منهدم‌سازی یک میلیون و 500 حلقه سی‌دی غیرمجاز در سال گذشته خبر داد و افزود: گشت‌های بازرسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با همکاری اماکن، اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج همواره در طول سال با عرضه محصولات فرهنگی غیر مجاز برخورد می‌کنند.

معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با اشاره به توزیع غیر مجاز فیلم "گشت ارشاد" در مراکز عرضه محصولات فرهنگی هنری گفت: با مراکز عرضه محصولات فرهنگی در صورت توزیع فیلم گشت ارشاد و فیلم‌های غیرمجاز و مبتذل به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به قانون ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی اذعان داشت: در راستای نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" وزارت فرهنگ و ارشاد بر مبنای آئین‌نامه گذشته خود با استفاده اسامی بیگانه و تبلیغات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی برخورد جدی می‌کند.

صدیق افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و 500 واحد صنفی تذکر و به تعدادی از واحدها با همکاری اداره اماکن اخطاریه پلمپ داده شده است؛ چنانچه واحدهایی که تذکر دریافت کردند نسبت به تغییر اسم واحد اقدام نکنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به استفاده اسامی بیگانه توسط برخی مراکز تجاری چون پروما، الیزه و آرمیتاژ، یادآور شد: متاسفانه با اینکه به این مراکز تجاری تذکر دادیم ولی شاهد استفاده از اسامی بیگانه برای این مراکز بودیم؛ این درحالی است که این مراکز تجاری تبلیغات گسترده‌ای هم در مطبوعات و سطح شهر دارند.

معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام آئین‌نامه‌های موجود و پیگیری‌ها، متاسفانه پرونده مراکز تجاری استفاده کننده از اسامی بیگانه در حال حاضر در دستگاه قضایی باز است. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول