اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دماوند:

ارشاد به حیطه فعالیت‏های بخش خصوصی وارد نمی‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: هدف این نهاد هرگز ورود به حیطه فعالیت‏های فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیست.

ارشاد به حیطه فعالیت‏های بخش خصوصی وارد نمی‏شود

رمضان بصیرت در حاشیه آیین پایانی «دوره‏های موسیقی دماوند» در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران از فراگیری موسیقی توسط 70 هنرجوی دماوندی در ترم تابستانی امسال خبر داد و اظهار داشت: هدف از پرداختن به هر هنر ناب و پاک، رسیدن به کمال الهی و حقیقت ذات او است.

وی ادامه داد: اگر شخصی بدون توجه به این دورنمایی عرفانی وارد عرصه هنر شود، بی‏شک راه او به کمال منتهی نمی‏شود.

بصیرت اضافه کرد: خدا زیباست و خالق زیبایی؛ از این رو، هنر واقعی به واسطه همان زیبایی‏های خود مورد توجه پروردگار قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: بنابراین انسان امروز می‏تواند با سود جستن از هنر به عنوان مصداقی از زیبایی راه کمال را در پیش گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از سال 88 در زمینه برگزاری دوره‏های آموزشی موسیقی فعالیت‏های جدی خود را آغاز کرد.

بصیرت اضافه کرد: اما امسال برای نخستین بار است که برای هنرمندان فعال در این دوره‏های فراگیری موسیقی مراسم پایانی نیز برگزار می‏شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: البته هدف این نهاد هرگز ورود به حیطه فعالیت‏های فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیست.

وی ادامه داد: اما به دلیل وجود شرایط فرهنگی خاص در دماوند نسبت به هنر موسیقی، خانواده‏های اهل این دیار کمتر به مراکز غیردولتی اعتماد می‏کنند.

بصیرت اضافه کرد: با توجه به این مهم، مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند برگزاری اختتامیه را راهی برای جلب اعتماد خانواده‏های دماوندی دید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: خوشبختانه در جریان برگزاری مراسم پایانی امروز، خانواده‏های ارزشی و مذهبی هنرجویان دماوندی با اساتید آموزش‏دهنده فرزندان خود آشنا و البته از سلامت کامل اخلاقی آنها اطمینان حاصل کردند.

وی ادامه داد: امروز مردم سرزمین دارالمومنین دماوند از نزدیک پیشرفت روند هنری فرزندان خود و همچنین فضای سالم حاکم بر این دوره‏های آموزشی را به چشم خود دیدند.

بصیرت اضافه کرد: بدین ترتیب نه تنها استعدادهای بالقوه موجود در این شهرستان در مسائل حاشیه‏ایِ دور از فرهنگ هرز نمی‏رود بلکه می‏توان همچنان آنها را با کمک پدران و مادران در مسیر صحیح خود هدایت کرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول