اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنعت، معدن و تجارت رزن:

627 قالیباف رزنی بیمه شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت رزن گفت: در حال حاضر 4 هزار بافنده و قالیباف در سطح شهرستان رزن فعالیت می‌کنند که 627 نفر آنها بیمه شد‌ه‌اند.

627 قالیباف رزنی بیمه شده‌اند

ابوالفضل مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در هر کاری توجه به بحث آموزش است، اظهار داشت: آموزش ناظران، قالیبافان، طراحان و نقشه‌کشان فرش در دستور کار سال جاری اداره فرش اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای این مهم انجام شده است.

به گفته وی طی سال جاری یک دوره کلاس آموزشی قالیبافی به مدت دو ماه و با حضور 48 نفر برگزار شده که دوره‌های بعدی آموزش در این زمینه نیز به تناوب در طول سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رزن ادامه داد: در حال حاضر 4 هزار بافنده و قالیباف در سطح شهرستان رزن فعالیت می‌کنند که 627 نفر آنها بیمه شد‌ه‌اند.

وی گفت: امسال 275 میلیون ریال اعتبار برای بخش فرشبافی و قالیبافی شهرستان رزن اختصاص داده شده که با این میزان اعتبار می‌توان 130 نفر را آموزش داد.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در حال حاضر 10 مورد مجتمع فرشبافی متمرکز و غیر متمرکز دارای مجوز در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین 10 مورد نیز مجتمع فرشبافی فاقد مجوز در سطح شهرستان وجود دارد که با رایزنی‌ها و اقدامات لازم درصدد ترغیب و تشویق مدیران آن برای اخذ مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت هستیم.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت رزن با بیان اینکه شهرستان رزن از بافنده‌ها و قالیبافان خوبی برخوردار است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای سطح آموزشی در بین این افراد و ارتقای سطح کیفی تولیدات آنها در دستور  کار اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول