اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش همدان تأکید کرد

لزوم تشکیل انجمن طراحان و نقشه‌کشان فرش در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در راستای ساماندهی طرح‌ها و نقشه‌های فرش استان، باید انجمن طراحان و نقشه‌کشان فرش همدان تشکیل شود.

لزوم تشکیل انجمن طراحان و نقشه‌کشان فرش در همدان

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از ضرورت تشکیل انجمن طراحان و نقشه‌کشان فرش استان خبر داد و اظهار داشت: خلأ وجودی چنین تشکلی در بحث فرش دستباف کاملاً احساس می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است این انجمن صنفی در راستای ساماندهی طرح‌ها و نقشه‌های فرش استان و توجه به سلایق بازار و همچنین هدفمند کردن تولیدات فرش تشکیل شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: یقین داریم که در سطح استان از قدیم‌الایام طرح‌ها و نقشه‌های بسیاری نزد بافندگان فرش دستباف، طراحان و نقشه‌کشان وجود دارد و ما قصد داریم آنها را جمع‌آوری کرده و آن جایی که نیاز به بازسازی و اصلاح است، وارد کار شویم.

وی افزود: سازمان در این راستا قصد دارد شرایطی را به وجود آورد تا طرح‌های اصیل همدان به نام به وجود آورندگان آثار ثبت ملی شوند.

علی‌بابایی ادامه داد: همچنین از برنامه‌های سازمان این است تا با شرکت در نمایشگاه‌های داخل و خارج با شناسایی سلایق بازار به نفوذ در بازارهای جدید بپردازیم و بر مبنای آن خط مشی تولیدات فرش دستباف را ترسیم کنیم.

وی گفت: این روش در واقع با اصل تولید بر مبنای سفارش‌پذیری تطابق دارد و می‌توان به این طریق مجتمع‌های سفارش‌پذیر را فعال کرد و هم اینکه از پتانسیل‌های بافت افراد زیر پوشش مثل کمیته امداد، بهزیستی و بافندگان مستقل حداکثر استفاده را کرد به طوری که نقشه‌های بازارپسند را می‌توان تکثیر و در اختیار بافنده‌ها قرار داد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: این نوع برنامه‌ریزی برای تولید موجبات بافت با انگیزه قالی، عدم خواب سرمایه، سرعت در بازگشت سرمایه، اشتغال مستمر و... را فراهم خواهد آورد.

وی افزود: اعتقاد داریم فعالیت هنرمندان نقشه‌کش و طراح در قالب انجمن مذکور می‌تواند مسیر تولیدات بافندگان قالی را در راستای خواست بازار مصرف تعیین کند و تجار و بازرگانان نیز با توجه به شناخت سلایق مشتریان خود سفارشات خود را با آنها هماهنگ کنند.

علی‌بابایی وجود انجمن طراحان را در اجرای این برنامه‌ها بسیار حیاتی دانست و افزود: هدایت همه فعالان مرتبط و برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور در نمایشگاه‌ها، شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی و برقراری ارتباط تنگاتنگ با تشکل‌های تولید و فروش قالی از دیگر فواید این انجمن خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول