اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی حوزه ریاست وزارت ارشاد اسلامی خبر داد

چاپ 68 هزار عنوان کتاب در چهار ماهه نخست سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، 68 هزار و 665 عنوان کتاب در کشور چاپ شده است.

چاپ 68 هزار عنوان کتاب در چهار ماهه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیل‌‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب در زنجان، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته 68 هزار و 153 عنوان کتاب در کشور چاپ شد که در سال جاری با وجود همه مشکلات از جمله کمبود کاغذ، این رقم به 68 هزار و 665 عنوان کتاب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم اقدامات مهمی در حوزه فرهنگ انجام شده است، افزود: قبل از دولت نهم 2 هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال بود که این رقم در حال حاضر به 14 هزار کانون افزایش یافته است.

معاون اجرایی حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ 200 عنوان کتاب در خصوص فتنه 88 خبر داد و گفت:‌ برخی کتاب‌ها 20 بار در کشور به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه نورالدین پسر ایران و سرگذشت جانباز 70 درصد از کتاب‌های ارزشمند در این حوزه هستند، افزود:‌ مفاتیح‌الحیات نیز بیش از 10 بار در کشور چاپ شده است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه استان زنجان نیز در طول تاریخ حیات خود در برخی جریان‌های فکری طلایه‌دار است، افزود: در جریان مشروطه دو جریان در کشور برای مشروطه مشروعه از تهران و زنجان مطرح شد.

وی با بیان اینکه مردم زنجان طلایه‌دار ولایتمداری دینی و انقلابی هستند، یادآور شد: نخستین راهپیمایی زنان نیز از استان زنجان آغاز شده است.

معاون اجرایی حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استان زنجان به فرماندهی استاندار زنجان قرارگاه جنگ نرم را در کشور راه‌اندازی کرده است، افزود:‌ تبیین آخرین تحولات فرهنگی دشمنان در عرصه جنگ در این قرارگاه صورت می‌گیرد.

وی از چاپ 50 عنوان کتاب در چهار ماه نخست سال گذشته در زنجان خبر داد و گفت: با وجود همه مشکلات این حوزه، 53 عنوان کتاب در سال جاری در استان زنجان به چاپ رسیده است.

اسماعیل‌پور بابیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت از کتاب‌هایی با موضوعات انقلابی و تحولات کشور را دارد، افزود: این حمایت‌ها قبل و بعد از چاپ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای صاحبان علم و فرهنگ است، افزود: نمایشگاه کتاب استان زنجان با وجود همه مشکلات پیش‌روی با همت اداره کل برگزار شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول