اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای 40 سیاست جدید با آغاز سال تحصیلی/ چاپ 22 میلیون جلد کتاب جدیدالتالیف

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از اجرای 40 سیاست جدید در آموزش و پرورش از اول مهرماه سال‌جاری و چاپ 22 میلیون جلد کتاب جدیدالتالیف پایه‌های دوم و ششم ابتدایی خبر داد.

اجرای 40 سیاست جدید با آغاز سال تحصیلی/ چاپ 22 میلیون جلد کتاب جدیدالتالیف

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، حمیدرضا حاجی‌بابایی در کارگاه آموزشی تبیین نظام آموزش و پرورش در تبریز، گفت: تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش با رهنمودهای مقام عظمای ولایت شکل گرفته، از این رو در طول سه سال گذشته به صورت مداوم به دنبال نقشه راه و تدوین سند تحول بنیادین بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هشت سال برای تدوین و تصویب سند تحول بنیادین کار اساسی و کارشناسی صورت گرفت که در مقایسه با نقشه جامع علمی کشور باید گفت که این نقشه در 13 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد، در حالی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 23 جلسه این شورا تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از اول مهرماه 40 سیاست جدید در آموزش و پرورش اجرا می‌شود، افزود: آموزش و پرورش معلم پژوهنده تربیت می‌کند، از این رو زمان مطالعه و پژوهش در اختیار معلمان قرار داده می‌شود و ما در تحول بنیادین به معلمی فکر می‌کنیم که بعد از 24 ساعت تدریس مثل یک استاد دانشگاه به تحقیق و پژوهش بپردازد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه روح سند تحول بنیادین معلم است، ادامه داد: 25 هزار دانشجو در بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که دارا بودن معدل بالای 14 و پذیرش در مصاحبه از جمله شرایط قبولی آنان در این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در تحول بنیادین، ایجاد نظام رتبه‌بندی معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه 30 ماه کار کارشناسی صورت گرفت تا پایه ششم ابتدایی ایجاد شود، یادآور شد: ایجاد پایه ششم ابتدایی کار بزرگی است و در تاریخ آموزش و پرورش چنین سیاستی تا به حال اجرا نشده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به چاپ 22 میلیون جلد کتاب جدیدالتالیف پایه‌های دوم و ششم ابتدایی خاطرنشان کرد: 5 هزار معلم، دوره آموزشی لازم برای تدریس این کتب را در تهران گذراندند تا این دوره‌ها را برای 120 هزار معلم این پایه‌ها در استان‌ها برگزار کنند. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول