اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

دیدار شورای هماهنگی جشن‌های رضوی با مراجع قم

خبرگزاری فارس: اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی صبح امروز با حضور در قم با علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار شورای هماهنگی جشن‌های رضوی با مراجع قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی امروز با حضور در قم با علما، مراجع عظام تقلید، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، اساتید برجسته حوزوی و شخصیت‌های فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

زیارت آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نخستین برنامه این گروه در قم بود و پس از آن اعضای شورا چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی را در دفتر معاونت فرهنگی حرم مطهر برگزار کردند.

در ادامه دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت گرفت که در این دیدار امام جمعه قم با بیان اینکه امور مختلفی در زمینه برگزاری مراسم اعیاد و میلاد اهل بیت(ع) در نظر گرفته شده است گفت: رعایت این مسائل نشان‌دهنده ماهیت و تفکر شیعی در سطح بین‌المللی است.

وی با تاکید بر رعایت برخی امور در برگزاری جشن‌ها عنوان داشت: محتوای مراسم باید متناسب با مقام صاحبان آن ایام بوده و رنگ و جلوه مذهب اهل بیت(ع) در آنها وجود داشته باشد زیرا این نوع مراسمات با جشن‌های عادی و سنتی تفاوت‌های زیادی دارند.

حجت‌الاسلام محمد سالار، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده این مرکز در راستای ترویج سیره رضوی اظهار کرد: طی جشنواره‌ای که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد بیش از 40 نفر از خادمان رضوی در خارج از ایران شامل کشورهایی چون آذربایجان، نیوزیلند، آلمان، استرالیا و فلسطین مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: در رابطه با سیره امام رضا(ع) نیز ترجمه‌ای از آن به پنج زبان زنده دنیا تهیه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد ضمن اینکه ترجمه سیره حضرت معصومه(س) نیز در دستور کار قرار دارد.

اعضای این شورا سپس با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان با آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

آیت‌الله یزدی در این دیدار بیان داشت: مقام معظم رهبری در یکی از صحبت‌های خود تاکید کرده‌اند که امام‌زادگان باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند و این بدان معناست که مکان‌های زیارتی و سیاحتی باید رنگ فرهنگ به خود بگیرند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وجود حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) و ورود زائران بسیار به مشهد مقدس در طول سال بیان کرد: آستان قدس رضوی فعالیت‌های اقتصادی زیادی داشته و امکانات فراوانی را نیز به وجود آورده است اما باید پرسید در این میان تا چه میزان کار فرهنگی صورت گرفته و زائران چه بهره‌ای از فرهنگ دارند.

وی همچنین به توهین اخیر صهیونیست‌ها به ساحت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: دلیل این توهین‌ها عظمت اسلام و ترس آنها از این بزرگی است زیرا هر گاه مشاهده شود که بد کسی گفته می‌شود باید دانست که آن شخص مؤثر بوده است بنابراین امیدواریم بتوانیم از همه امکانات در راستای دفاع از اسلام و پیامبر(ص) استفاده کنیم.

دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام از دیگر برنامه‌های اعضای این شورا در قم بود، که این مرجع تقلید با اشاره به داستان ورود امام رضا(ع) به ایران بیان داشت: باید مردم را با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا ساخت و در این زمینه می‌توان از قرآن کریم بهره برد.

وی افزود: در میان ائمه معصوم(ع) امام رضا(ع) با توجه به موقعیت خاصی که داشت بیش از همه به مناظره با علما و بزرگان سایر ادیان پرداخت بنابراین باید این مسئله را نیز به خوبی برای مردم این عصر و زمان تبیین کرد.

قرار است اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی بعد از ظهر امروز با آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع تقلید و آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول