اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان:

تشکیل ستاد راهبردی اجتماعی فرهنگی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان گفت: فقدان ستاد راهبردی اجتماعی فرهنگی یکی از نیازهای جدی این حوزه در ایران است که باید تشکیل شود.

تشکیل ستاد راهبردی اجتماعی فرهنگی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در همایش یک ‌روزه مدیران کل دفاتر اجتماعی، فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: استاندار کرمان بیشترین زمان خود را به حوزه اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌دهد.

وی کرمان را پیشانی نجابت تاریخ خواند و ابراز داشت: این استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است که به خوبی معرفی نشده‌اند.

شمس‌الدینی از وجود یک چهارم باغات کشور در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: این خطه بهشت معادن ایران است و صنایع بزرگ مس، زغال‌سنگ و معادن آهن را در درون خود جای داده است.

وی تصریح کرد: استان کرمان همواره مردان بزرگی را در عرصه علم و سیاست داشته که شهید محمدجواد باهنر از جمله این افراد است.

شمس‌الدینی افزود: رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم استان کرمان در لشکر 41 ثارالله در تاریخ ماندگار است و حاج قاسم سلیمانی فرمانده این لشکر موجب افتخار تمام ایرانی‌ها است.

وی محوطه باستانی جیرفت، روستای صخره‌ای میمند، ارگ بم، ارگ راین، گنبد جبلیه، باغ شاهزاده و قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر را از جمله جاذبه‌های گردشگری استان کرمان برشمرد. 

شمس‌الدینی برگزاری همایش‌های فصلی مدیران کل دفاتر اجتماعی، فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور را فرصت مناسبی برای تبادل نظرات و بیان مسائل و مشکلات مرتبط با این حوزه دانست.

وی تصریح کرد: فقدان ستاد راهبردی اجتماعی فرهنگی یکی از نیازهای جدی در این حوزه است، زیرا تاکنون سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تأثیرگذاری لازم را نداشته است.

شمس‌الدینی بیان داشت: بسیاری از سیاست‌گذاران ما اذعان دارند که کم‌توجهی به مسائل اجتماعی فرهنگی موجب بروز چالش‌های جدی در آینده است که به دغدغه ملی تبدیل می‌شود. 

وی از برگزاری کارگروه‌های تخصصی برای نخستین بار در همایش یک‌روزه مدیران کل دفاتر اجتماعی، فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور در کرمان خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی مطلوبی در حوزه اجتماعی فرهنگی در استان کرمان وجود دارد، افزود: سند توسعه سلامت استان کرمان تدوین شده که دربرگیرنده سلامت روان، اجتماعی و معنوی است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول