اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر:

400 هزار دانشجو عضو جمعیت هلال احمر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 400 هزار دانشجو از 800 کانون دانشجویی عضو جمعیت هلال احمر هستند.

400 هزار دانشجو عضو جمعیت هلال احمر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوالحسن فقیه در جمع امدادگران هلال احمر گلستان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در راه نجات انسان‎ها با جدیت پیش می‎رود چرا که منشور هلال احمر بر همین مبنا قرار گرفته است و بناست با استفاده از ظرفیت‎های نوین در این مسیر گام‎های ارزشمندی برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: علم دنیا در زمینه بحران‎ها و حوادث طبیعی عقب است و با تحقیقات زیادی که از سوی دانشمندان صورت گرفته هنوز پیش‎بینی زلزله وجود ندارد و عجز علم در برابر این رخداد طبیعی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه علم بشر در بحث نجات انسان‎ها در هنگام بروز بحران‎های طبیعی نیز عقب است تصریح کرد: دستگاه‎های زنده‎یاب در انحصار چند کشور دنیاست و این دستگاه‎ها گرانقیمت هستند و کاربرد فراوانی ندارند و کار کردن با آنها نیز سخت است و در این زمینه هنوز به پیشرفت‎های خوبی نرسیده‎ایم.

فقیه تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره با تکیه بر دانش روز در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتواند با بهره‎گیری از فناوری‎های نوین برای نجات جان انسان‎ها که بخش مهمی از جامعه هستند، گام‎های اساسی بردارد.

وی با بیان اینکه ایران از نظر امکانات امداد و نجات یکی از پیشرفته‎ترین کشورهای دنیا است گفت: با تمام این امکانات علم نتوانسته است قدم‎های مثبت و قابل توجهی بردارد تا بتوانیم کارهای خوبی متناسب با نیازها انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص صرفه اقتصادی که به عنوان محور برگزاری کنگره ربات‎های نجاتگر مطرح است افزود: وقتی جوانان و دانشجویان در این عرصه وارد می‎شوند با کمترین هزینه و بهترین بهره‎برداری می‎توانیم به بهترین نتایج برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث امداد و نجات نیاز به فناوری‎های نوین داریم یادآور شد: زمانی این کنگره به ثمر می‎رسد که محدود به مقاله‎ها نباشد و امیدواریم ربات‎های نجاتگر بتوانند جان انسان‎ها را در هنگام بروز حوادث نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمرخاطر نشان کرد: تلاش می‎شود تا پشتوانه این دبیرخانه در استان یک شرکت دانش‎بنیان باشد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول