اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد

کلنگ‌زنی 12 اردوگاه هلال‌احمر در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: 12 اردوگاه هلال‌احمر در سراسر کشور با شعار هر استان، یک اردوگاه کلنگ‌زنی می‌شود و امروز کلنگ نخستین اردوگاه در گلستان به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی 12 اردوگاه هلال‌احمر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوالحسن فقیه در نخستین کنگره کشوری نمایش و رقابت ربات‌های نجات‌گر که صبح امروز با محوریت صرفه اقتصادی در حوادث و بلایای طبیعی در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت اردوگاه‌های هلال‌احمر نزدیک به 12 هزار نفر است که با افزایش این ظرفیت‌ها 2 میلیون و 500 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند و این مهم یک رکورد قابل توجه در سازمان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار سازمان جوانان در بخش امداد و نجات و در حمایت از زلزله‌زدگان مردم آذربایجان شرقی ورود پیدا کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: 25 هزار بسته مهرانه برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی شامل کوله پشتی و لوازم‌التحریر توزیع می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در این سا‌لها در رابطه با جوانان کارهای مؤثری صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز انجام شده است گفت: تلاش‌ها در زمینه جوانان باعث شده تا شاهد به ثمر رسیدن پروژه‌های مهمی در دولت‌های نهم و دهم باشیم.

فقیه از ارائه 116 مقاله در نخستین کنگره تخصصی ربات‌های نجات‌گر در گلستان خبر داد و افزود: از این تعداد 40 مقاله پذیرفته شده است که نشان می‌دهد جوانان ایرانی در هر صحنه‌ای ورود پیدا کنند می‌توانند حرف اول را بزنند و امیدواریم شروع این کار به نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی منتج شود.

وی با تأکید بر اینکه این کنگره با هدف نجات انسان‌ها برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: منشور جمعیت هلال احمر بر مبنای نجات انسان‌هاست و این افتخار است که دستورات دین جزو اصول و وظایف جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در راه نجات انسان‌ها هر تلاشی انجام شود باز هم کم است لذا باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت دانش و فناوری برای نجات جان انسان‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول