اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور خبر داد

حضور پیشگام جمعیت هلال احمر ایران در بحران‎های بین‎المللی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با وجودی که بسیاری از کشورهای دنیا مدعی توسعه هستند اما ایران نخستین کشوری است که در بحران‎های بین‎المللی حضوری پیشگام دارد به همین خاطر همواره مورد هجمه‎های سیاسی قرار گرفته است.

حضور پیشگام جمعیت هلال احمر ایران در بحران‎های بین‎المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد جعفریان عصر امروز در نخستین کنگره کشوری نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر در گلستان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان سرمایه اجتماعی یک پایه و نیت دارد که در تک‎تک اعضا و نزدیک به 2.5 میلیون نفر برای نجات انسان‎ها یاری‎رسان باشد.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد پنجمین کنگره از کنگره‎های علمی سازمان جوانان هلال احمر هستیم متذکر شد: برگزاری این کنگره در گلستان چند نکته مهم و قابل تأمل را در خود نهفته است که یکی نخستین‎بار برگزار شدن آن با محوریت اقتصادی ربات نجاتگر است و البته این مهم باید تداوم یافته و در حوزه‎های دیگر نیز باید این تلاش‎ها ادامه یابد.

رئیس سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: همواره از تکنولوژی، استفاده‎های متعددی می‎شود گاهی به عنوان بمب اتم و گاهی ابزاری برای نجات انسان‎ها است و این جمعیت با اولویت قرار دادن نجات جان انسان‎‎ها با استفاده از تکنولوژی، در صدد کاهش خطای انسانی است و به دنبال این است تا حفظ و حراست بیشتری از جان انسان‎ها کند چرا که هیچ چیز مهمتر از جان یک انسان نیست.

جعفریان ابراز داشت: این کنگره باید تداوم داشته باشد هر چند به عنوان گام نخست نقایصی در این مسیر وجود دارد و در گام‎های بعدی ضرورت راه‎اندازی دبیرخانه دائمی احساس می‎شود.

وی اضافه کرد: مرکز حمایت از اختراعات و ابداعات جوانان هلال احمر را برای حمایت از ایده‎های آنان راه‎اندازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: این کنگره در سالی برگزار می‎شود که مناسبت و نامگذاری سال جاری به عنوان "تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است لذا تلاش می‎شود طرح‎های ارائه شده که از توانایی علمی برخوردار است برای تداوم، تکمیل، تجاری‌سازی و در نهایت برای تولید محصول مورد توجه قرار بگیرد.

جعفریان رقابت و مسابقه را در گام‎های بعدی این کنگره مهم دانست و ابراز داشت: باورمان این است جوانانی که بهترین روزهای عمرشان را به کارهای خیر و عام‎المنفعه اختصاص می‎دهند تنها برای کسب تشویق و جایزه نیست بلکه هدف مهم آنها نجات جان انسان‎‎هاست.

وی از جوانان هلال احمر به عنوان سربازان بی‎ادعای نظام ولایتمدار کشور یاد کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در نوروز امسال در طرح نوروزی نزدیک به 25 میلیون مراجعه‌کننده داشته است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول