اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی:

1.5 میلیارد دلار تسهیلات به صنعتگران تخصیص یافته است

خبرگزاری فارس: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تخصیص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات شش درصدی برای صنعتگران صنایع‌دستی در کشور خبر داد.

1.5 میلیارد دلار تسهیلات به صنعتگران تخصیص یافته است

محمدحسن صالحی‌‌مرام در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی را شاهد بودیم به طوری که با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده تا آخر امسال این رقم به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سه ماه اول در حوزه صادرات رشد 276 درصدی را شاهد بودیم به طوری که در سه ماه سال قبل 50 میلیون دلار و سه ماه امسال 133 میلیون دلار صادرات محصولات صنایع‌دستی در کشور رقم خورده است.

صالحی‌مرام ابراز داشت: تسهیلات ویژه 500 میلیون دلاری برای توسعه صنایع‌دستی از طریق بانک‌های عامل در اختیار هنرمندان، صنعتگران و فعالان بسته‌بندی صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: همچنین صادرکنندگان تا سقف 1.5 میلیون دلار تسهیلات 6 درصد دریافت می‌کنند که امیدواریم همه این تمهیدات اندیشیده شده سبب شود تا صنایع‌دستی استان اعتلا یابد.

هنرمندان صنایع دستی تا دو سال آینده بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در چند سال گذشته 120 هزار صنعتگر و هنرمند در این حوزه از بیمه درمانی برخوردار شدند که امسال نیز سهمیه 200 هزار نفری در این زمینه تامین اعتبار شده است.

صالحی‌مرام گفت: تا دو سال آینده تمام هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی از بیمه برخوردار شده و مشکلشان برطرف خواهد شد.

وی در خصوص اجبار دستگاه‌های دولتی برای خرید هدایا و سوغاتی از بین محصولات صنایع‌دستی، یادآور شد؛ با توجه به تمدید هزینه‌کرد اعتبارات سال 90 تا شهریور ماه جمع‌بندی این امر از طریق دستگاه‌ها در مهرماه انجام می‌شود ولی آمار و ارقام و پیش‌بینی‌ها حکایت از رونق خرید صنایع‌دستی در ادارات و دستگاه‌های دولتی است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال با عنایت رئیس‌جمهور تسهیلات خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی قرار گرفته است و تمام بانک‌ها موظف هستند از امروز تسهیلات مورد نظر را برای صنعتگران و صادر‌کنندگان از رقم 500 میلیون دلار پرداخت کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول