اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه چاووش آمل:

بزرگ‌ترین نوازنده تار ایران در مازندران کنسرت برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد محمدرضا لطفی بزرگ‌ترین نوازنده تار و سه تار ایران، اواخر هفته جاری در استان مازندران کنسرت برگزار می‌کند.

بزرگ‌ترین نوازنده تار ایران در مازندران کنسرت برگزار می‌کند

مدیر موسسه چاووش آمل به عنوان برگزار کننده این کنسرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه این نخستین کنسرت استاد لطفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران به شمار می‌رود، اظهار داشت: این نابغه موسیقی ایرانی 29 تا 31 شهریور ماه در سالن شهرداری آمل به اجرای برنامه می‌پردازد.

نبی احمدی با اشاره به اینکه استاد لطفی در بخش اول برنامه‌های خود تک‌نوازی کرده و آواز خواهد خواند، یادآور شد: در بخش دوم گروه هم‌نوازان وی متشکل از 12 نوازنده قطعات خود را با خوانندگی فریدون‌پور اجرا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این گروه هم‌نوازان شیدا نام دارد که سه روز در آمل اجرای برنامه خواهد داشت.

دارنده رتبه دوم کتاب موسیقی سال ایران در سال گذشته با بیان اینکه شهرستان آمل ظرفیت‌ بالایی در زمینه موسیقی دارد، ابراز داشت: تلاش کردیم به عنوان شاگرد ایشان بخشی از بار فرهنگی در زمینه اشاعه موسیقی را بر عهده داشته باشیم.

به گزارش فارس، محمدرضا لطفی در سال 1325 در گرگان چشم به جهان گشود و مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی‌اکبر شهنازی و حبیب‌الله صالحی فرا گرفت.

عضویت در گروه علمی دانشکده موسیقی ایران، مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران، موسس گروه شیدا و کانون موسیقی و استاد دوره کارشناسی ارشد رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر چاووش از جمله کارهای این استاد ساز ایرانی است.

لطفی برنامه‌های زیادی از جمله تک‌نوازی و کارهای گروهی با شجریان، ناظر، علیزاده و مشکاتیان اجرا کرده است.

لطفی بزرگ‌ترین نوازنده تار و سه تار و از جمله بزرگ‌ترین نوابغ موسیقی ایران است.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول