اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان خبر داد

مایه‌کوبی 75 هزار دام کرمان علیه بیماری شاربن

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 75 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن در این شهرستان واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 75 هزار دام کرمان علیه بیماری شاربن

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 152 هزار و 517 رأس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه شدند، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 79 هزار و 833 رأس گوسفند و بز به منظور مقابله، پیشگیری و ریشه‌کنی این بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 155 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شوند، چراکه بیماری شاربن از بیماری‌های عفونی، باکتریایی و مشترک انسان و دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: ورود این بیماری به جامعه می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد کند.

وی مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام را از برنامه‌های حساس و پراهمیت دامپزشکی دانست و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 446 رأس گاو و 375 رأس اسب علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

یزدان‌پناه با اشاره به نقش دامپزشکی در تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سالانه دام‌های حساس، جداسازی سریع دام‌های آلوده از سالم، انجام اقدامات درمانی، از بین بردن لاشه‌های تلف شده از طریق سوزاندن و یا دفن لاشه به عمق حداقل دو متر، سمپاشی حشرات و کنترل حیوانات لاشه‌خوار از جمله اقدامات پیشگیرانه و کنترلی این بیماری است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول