اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاه‌آبادی خبر داد:

برگزاری جشنواره‌های تئاتر رضوی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی تا سه سال در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره‌های تئاتر رضوی در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی شاه‌آبادی شامگاه پنجشنبه در  حاشیه اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی امروز کانون معرفی هنر دینی و تئاتر رضوی در کشور است.
وی با بیان اینکه دوره‌های قبلی این جشنواره در سطح بسیار خوبی در این استان برپا شد، تصریح کرد: باید این رویداد هنری حفظ و همه ساله رشد و تقویت یابد.
شاه‌آبادی همچنین با اشاره به اولویت قرار گرفتن خراسان شمالی برای برگزاری جشنواره ملی موسیقی مقامی اظهار داشت: تلاش شده تا در برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه به حوزه موسیقی مقامی خراسان شمالی توجه ویژه‌ای شود.
وی ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان شمالی در یونسکو را برشمرد و افزود:‌ این افتخار برای این استان بوده که نفرات برتر در بخش‌های مختلف موسیقی مقامی کشور از خراسان شمالی باشد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صرفا در یک روستای این استان 70 نفر در بخش موسیقی مقامی فعالیت کرده که نشان از جایگاه موسیقی این استان دارد.
وی همچنین از خراسان شمالی به عنوان پایگاه جهانی در حوزه موسیقی یاد کرد و بیان داشت: برنامه‌هایی برای ارائه آثار هنرمندان موسیقی مقامی استان و سایر استان‌ها در قالب آلبوم در دستور کار معاونت هنری وزارت ارشاد قرار دارد.
جشنواره تئاتر رضوی که از 12 مهر جاری در بجنورد جریان داشت، دیشب با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول