اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی کهنوج:

نبود کشتارگاه مانع رشد صنعت طیور جنوب کرمان است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج گفت: نبود کشتارگاه طیور موجب جلوگیری از رشد این صنعت در جنوب کرمان شده است.

نبود کشتارگاه مانع رشد صنعت طیور جنوب کرمان است

مرتضی وزیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج با اشاره به روند رشد جمعیت در جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به روند رشد جمعیتی در این مناطق و افزایش مصرف مواد پروتئینی به ویژه گوشت سفید، توجه به صنعت مرغداری و پرورش طیور در این مناطق ضروری است.

وی افزود: منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان کهنوج برای راه‌اندازی صنعت مرغداری و پرورش طیور مستعد هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج تصریح کرد: در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان معمولا طیور به صورت بومی نگهداری می‌شوند و پرورش آن نیز مد نظر است.

وزیری گفت: به دلیل پاسخگو نبودن بازار مصرف در شهرستان‌های جنوبی کرمان عموما گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد از مرکز استان و سایر استان‌های کشور تأمین می‌شود.

وی ابراز داشت: نبود کشتارگاه طیور در منطقه، شرایط گرم اقلیمی، عدم توجه و فرهنگ‌سازی در این زمینه از جمله عواملی هستند که موجب عدم رشد این صنعت در جنوب کرمان شده است.

وزیری خاطر نشان کرد: با وجود نیاز فراوان و پیوسته، تأمین گوشت مرغ با توجه به بعد مسافت از سایر استان‌ها با ریسک‌پذیری بهداشتی فراوان به ویژه در عرضه مرغ گرم صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول