اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

حضور دائمی فرهنگیان در اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش مازندران گفت: تمام فرهنگیان در سال جاری نیز به عنوان سربازان فرهنگی در اجرای برنامه‌های راهیان نور فعالیت می‌کنند.

حضور دائمی فرهنگیان در اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در همایش کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهیختگان با محوریت راهیان نور درس آمادگی دفاعی که در سالن همایش‌های غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحول درس آمادگی دفاعی و رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با دفاع مقدس اردوهای راهیان نور تاثیر به‌سزای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در قالب راهیان نور در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل جوانان میهن اسلامی به صورت عینی و آموزه‌های فرهنگی موثر است، بیان داشت: فراگیری آموزه‌های عملی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از سوی دانش‌آموزان سبب تقویت روحیه سلحشوری آنان می‌شود.

امیری تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های اخیر دانش‌آموزان علاقمند در پایه دوم متوسطه و سوم کار و دانش که درس آمادگی دفاعی دارند، به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هدفمند اردوهای عملی درس آمادگی دفاعی مدارس با انتقال و ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در مناطق عملیاتی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد:  فراهم شدن فضای مناسب برای الهام گرفتن دانش‌آموزان از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، سیره و نقش شهدا و رزمندگان اسلامی و نیز تداوم این روحیه در اولیاء آنان اثرگذار است.

این مسئول ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان از طریق الگودهی و معرفی جلوه‌های عینی و ملموس رزمندگان و شهدا تاثیر به‌سزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سال گذشته 26 هزار و 260 دانش‌آموز و فرهنگی از مازندران به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول